شاهدان عینی ایستگاه متروی میدان شهدا با بیان جزییات، حادثه‌ای که برای آرمیتا گراوند رخ داده را تشریح کردند.

ماجرای بیهوشی آرمیتاگراوند از زبان شاهدان عینی

به گزارش قدس آنلاین، صبح روز یکشنبه ۹ مهر ماه دانش آموز ۱۶ ساله‌ای به نام آرمیتا گراوند که در هنرستان فنی و حرفه‌ای عروه‌الوثقی مشغول تحصیل بوده حین سوار شدن به قطار یک‌باره بیهوش شده و با پشت سر روی زمین افتاد؛ این نوجوان با همکاری ماموران مترو و پس از حضور عوامل اورژانس با آمبولانس به بیمارستان منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

پدر و مادر آرمیتا همچون دوستان او خواستار دعا برای بهبودی فرزندشان شده و بر عدم حاشیه سازی برای دخترشان تاکید کردند آنها همچنین به دیدن فیلم‌های مترو و بر هم خوردن تعادل آرمیتا و برخورد سرش با سکوی قطار تاکید داشتند.

آنها می‌گویند آرمیتا ابتدا با کمک دوستانش به خارج از واگن قطار منتقل و بعد هم با تماس اورژانس و حضور تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی او را به بیمارستان انتقال دادند.

پدر و مادر آرمیتا همچنین از زحمات کادر درمان برای رسیدگی به وضعیت دخترشان تشکر کرده و از مردم خواستند برای سلامت او دعا کند.

هیچ مشکلی در واگن نبود

راهور خط چهار مترو تهران بیان می‌کند: روز یکشنبه ۹ مهر ماه شیفت صبح‌کار بودم و باید ساعت هفت و ۹ دقیقه در ایستگاه شهدا حضور می‌زدم؛ هشت دقیقه زودتر وارد سکو شده و روی صندلی ایستگاه منتظر ورود قطار نشستم.

وی ادامه داد: بعد از چند دقیقه که قطار خودم وارد سکو شد بلند شدم تا شیفت کاری در قطار را تحویل بگیرم چون ایستگاه شهدا مبادی تغییر و تحول راهور است.

راهور خط چهار مترو تهران تصریح می‌کند: راهور قبلی از قطار برای تغییر شیفت همزمان با لحظه ورود مسافران به قطار، پیاده شد تا جایش را به من بدهد.

همزمان سه دختر نوجوان دانش‌آموز همان لحظه در حال وارد شدن به قطار واگن بانوان بودند؛ به محض ورود آنها ثانیه‌ای نگذشت که یکی از آنها تعادل خود را از دست داده و از پشت به روی سکو افتاد.

وی یادآور می‌شود: از این اتفاق تعجب کردم جلوتر رفته و نگاهی به واگن بانوان داشتم؛ هیچ مشکلی در واگن نبود، بنابراین خیلی سریع طبق دستورالعمل و پروتکل‌های اعلامی از طریق بی‌سیم به راهور جلوی قطار موضوع را اطلاع‌رسانی کردم.

راهور خط چهار مترو تهران عنوان می‌کند: بعد از بیان این موضوع قطار را روی سکو نگه داشته و از طریق بی‌سیم به مرکز فرماندهی این حادثه را اطلاع داده و موضوع را گزارش کردیم؛ در آن لحظه مسافر توسط دو دوست همراهش به بیرون قطار و روی سکو هدایت شد.

وی اظهار کرد: بعد از انتقال این دختر به بیرون قطار با هماهنگی راهور اصلی به داخل کابین رفتم و چند لحظه بعد سکوی ایستگاه شهدا را به سمت ایستگاه ارم سبز ترک کردیم.

اعلام آنی بروز حادثه برای مسافر

مرد جوانی که یکی از کارکنان مترو و شاهد عینی بروز حادثه برای آرمیتا بود نیز می‌گوید: یکشنبه صبح روی صندلی سکوی قطار ایستگاه مترو میدان شهدا نشسته بودم، قطار در حین اعزام بود که دیدم انتهای سکو قسمت واگن بانوان شلوغ شد سریع خودم را به آنجا رساندم، دیدم یک دختر روی زمین افتاده و چند نفر بالای سرش هستند.

او ادامه می‌دهد: طبق دستورالعملی که داریم سریع ماجرا را به اتاق کنترل اعلام کردم و مسوول وقت ایستگاه نیز سریع در محل حضور پیدا کرد.

این شاهد عینی بیان می‌کند: مسوول ایستگاه سریع با اورژانس تماس گرفته و اورژانس هم در کمترین زمان حضور یافت و پس از کارهای اولیه، مصدوم به بیرون از ایستگاه و از آنجا با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

احیای آرمیتا قبل از حضور اورژانس

مسوول ایستگاه مترو میدان شهدا بیان می‌کند: روز حادثه یکی از همکاران سکو با من تماس گرفت که مسافر بدحال داریم، سریعا خودت را برسان و من هم بلافاصله خودم را به محل سکو رساندم.

وی ادامه می‌دهد: وقتی رسیدم یک جوان دختر را دیدم که روی سکو افتاده است؛ چند نفر خانم هم کنار او در حال تماس با اورژانس بودند ولی خودم هم بر اساس دستورالعمل‌های مترو سریع با اورژانس فوریت‌های پزشکی تماس گرفتم.

مسوول ایستگاه مترو میدان شهدا تشریح کرد: تکنسین اورژانس برای احیای مسافر تا قبل از رسیدن عوامل، من را راهنمایی کرد همراه دو خانم که یکی بهیار و دیگری پزشک بود کار CPR را انجام دادیم تا عوامل فوریت‌های پزشکی به محل رسیدند.

انجام وظیفه و حس‌ انسان‌دوستانه

یکی از پرسنل ایستگاه میدان شهدا متروی تهران نیز  می‌گوید: روز یکشنبه حین مراجعه به محل کار دیگر همکارانم با من تماس گرفتند که یک دختر نوجوان روی سکو حالش بد شده است

بعد از ثبت ورود بلافاصله خود را به سکو رساندم؛ وقتی به محل رسیدم تکنسین‌های اورژانس در حال انجام کارهای اولیه بودند.

او اضافه می‌کند: در خصوص ارتباط با خانواده از دو دختر دیگر سوال پرسیدم که آنها شماره‌ای از خانواده دختر نوجوان مصدوم نداشتند؛ از طریق اینترنت شماره مدرسه را پیدا کرده و طی تماس با آنها شماره خودم را اعلام کردم و گفتم «به خانواده دانش‌آموز بگویید با من تماس بگیرند».

این کارمند متروی میدان شهدا تصریح می‌کند: مادر دختر نوجوان هشت دقیقه بعد با من تماس گرفت و طی تشریح وضعیت دخترش به او گفتم «فرزندش دچار حادثه شده و به ایستگاه میدان شهدا مراجعه کنید»؛ قبل از حضور خانواده وی در ایستگاه عوامل اورژانس دختر را برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل کردند.

او یادآور می‌شود: چون دو دوست آن دختر نوجوان بی تاب بودند و دوست داشتند کنار دوست خود باشند، به خاطر انجام وظیفه و همچنین حس انسان‌دوستانه آنها را تا بیمارستان همراهی کردم.

وقتی به بیمارستان رسیدیم بخش پذیرش اورژانس در حال انجام کارهای اولیه بر روی این دختر نوجوان بودند من هم اطلاعاتی که از دوستان او داشتم را به کارکنان پذیرش منتقل کردم.

این کارمند ایستگاه متروی میدان شهدا بیان می‌کند: در همان لحظه پدر و مادر دانش‌آموز از راه رسیدند و اطلاعات تکمیلی را در فرم‌های پذیرش بیمارستان پر کردند و مصدوم را نیز به بخش سی‌تی اسکن منتقل کردند.

او می‌گوید در این شرایط من هم بیمارستان را به مقصد ایستگاه متروی میدان شهدا محل خدمتم ترک کردم.

 از فردای حادثه یعنی روز دوشنبه ۱۰ مهر ماه رسانه‌های مختلف بین‌المللی تلاش‌های بسیاری برای حاشیه‌سازی در خصوص بروز این حادثه داشتند ولی انتشار فیلم آرمیتا گراوند و دوستش فاطمه روی نیمکت سکوی قطار ایستگاه مترو میدان شهدا و حتی لحظه ورود آنها به واگن که فاطمه دچار حادثه شد، هر دسیسه‌ای را خنثی کرد.

مقامات بین‌المللی در آمریکا، آلمان، لندن و برخی دیگر کشورها هم برای سناریوسازی این حادثه در حال تلاش هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.