۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
کد خبر: 921995

شرکت دانش‌بنیان اسپانیایی «پی ال دی اسپیس» بامداد امروز شنبه موشک «میورا - یک» خود را از سایتی در جنوب غربی اسپانیا به فضا پرتاب کرد.

اسپانیا موشک به فضا پرتاب کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این شرکت اسپانیایی اولین پرتاب موشک کاملا خصوصی اروپا را انجام داد و امیدی برای جاه‌طلبی‌های فضایی متوقف‌شده‌اش ایجاد کرد.

پرتاب این موشک اسپانیایی به فضا که دارای قابلیت بازگشت و فرود مجدد بر روی زمین است، یک نقطه عطف برای اروپا محسوب می‌شود.

موشک میورا - یک که نام خود را از یکی از نژادهای گاوهای نر جنگنده اسپانیایی به عاریه گرفته است و ارتفاعی به اندازه یک ساختمان سه طبقه و قابلیت حمل ۱۰۰ کیلوگرم بار را دارد، پس از ۲ تلاش ناموفق این بار با موفقیت به فضا پرتاب شد.

اولین تلاش برای پرتاب موشک میورا – یک در ماه مه به دلیل وزش باد در ارتفاع بالا متوقف شد و تلاش دوم نیز در ماه ژوئن پس از به صفر رسیدن شمارش معکوس و با وجود شعله‌های آتش و دود که برای مدت کوتاهی از سکوی پرتاب به اطراف منتشر می‌شد، متوقف شد.

حریم هوایی، مناطق دریایی و جاده‌ها در اطراف سایت پرتاب قبل از پرتاب این موشک بسته شدند.

شرکت پی ال دی اسپیس اسپانیا اعلام کرد که موشک میورا – یک در این پرتاب یک محموله برای مقاصد آزمایشی حمل می‌کند اما از ذکر اطلاعات بیشتر در این مورد خودداری کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.