۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 922008

محققان مرزهای مهندسی زیست پزشکی را با روشی جدید برای تشخیص DNA با حساسیتی بی‌سابقه ۱۰۰ برابر جلو برده‌اند.

افزایش ۱۰۰ برابری حساسیت تشخیص DNA

تشخیص دی‌ان‌ای کاری دشوار و پیچیده است و همه می‌خواهند این کار با کمترین هزینه رخ بدهد. با روش‌های سنتی تشخیص، این چالش اساساً یافتن سوزن در انبار کاه است. این روش جدید تشخیص، پیامدهای زیادی برای سرعت بخشیدن به تشخیص بیماری‌ها هم دارد. اول، از آنجایی که برخی بیماری‌ها ممکن است خیلی پیش رونده باشند، تشخیص‌ها می‌توانند در مراحل اولیه پیشرفت بیماری اتفاق بیفتند که می‌تواند تاثیر زیادی بر نتایج سلامتی داشته باشد.

همچنین، این روش چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد، و نه روزها، هفته ها یا ماه ها، زیرا تماما به صورت الکتریکی و برقی انجام می‌شود. نتایج تقریباً فوری با این روش جدید به این معنی است که بیمار و فرایند درمان او دیگر نیازی به انتظار برای زمان پردازش آزمایشگاهی ندارند.

مزیت دیگر قابل حمل بودن آن است. پژوهشگران این دستگاه را شبیه به ابزار تست قند خون توصیف می‌کنند که درها را به روی بهبود سلامت در مقیاس جهانی باز می‌کند. می‌توان از آن در جاهایی که منابع محدود است استفاده کرد.

همچنین پژوهشگران، از گستردگی کاربردهای احتمالی این کشف هیجان‌زده هستند و در آینده می‌توان استراتژی‌های درمانی شخصی‌سازی‌شده و از درمان‌های هدفمند را نیز افزایش داد.

محققان این روش جدید برای تشخیص DNA با حساسیت بی‌سابقه را به نوعی جلو بردن مرزهای مهندسی زیست پزشکی دانسته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.