رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌ شرقی، آخرین وضعیت تنها مدرسه اوتیسم استان در تبریز را تشریح کرد.

آخرین وضعیت تنها مدرسه اوتیسم آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین، اصغر شفائیه گفت: مدرسه اوتیسم استان حدود ۱۰ سال پیش در تبریز کلنگ زنی شد و ساخت آن را یک خیر بر عهده گرفت اما این خیر بنا به مشکلاتی از ادامه کار پشیمان شده و مدرسه را نیمه تمام رها کرد.

وی افزود: حدود دو سال پیش یک شرکت به عنوان خیر، ساخت این مدرسه بر عهده گرفت و تاکنون نیز روند آن ادامه دارد و عملیات تکمیل مدرسه نوساز اوتیسم به پیش می‌رود.

وی در خصوص مشکلات کنونی احداث این مدرسه نیز خاطرنشان کرد: پروژه ساخت این مدرسه با چالش تامین آب مواجه شده و به خاطر این معضل به کندی پیش می‌رود. کارهای ساخت و ساز با کمک تانکر آب که توسط خود خیر تامین شده است، انجام می‌گیرد.

شفائیه ادامه داد: اکنون یک باب مدرسه اوتیسم با نام «پویش» در جاده سنتوی تبریز(محله شهرک امام(ره)) فعالیت می‌کند و ۴۰ نفر دانش آموز اوتیسمی در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در این مدرسه که یک ساختمان کهنه ساخت است، مشغول به تحصیل هستند. متاسفانه فضای فیزیکی این مدرسه چندان مناسب نیست.

وی در خصوص وضعیت مدارس استثنایی برای قشر دانش آموزان نابینای استان نیز اظهار کرد: اکنون یک مدرسه برای دانش آموزان نابینا به صورت شبانه روزی در آذربایجان شرقی دایر بوده و کل استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی هم‌چنین در ادامه در خصوص مشکلات دانش آموزان استثنایی نیز گفت: خوشبختانه سرویس مدارس این دانش آموزان امسال از طریق شهرداری تامین می‌شود ولی مشکل عمده آن‌ها مربوط به تامین هزینه‌های توانبخشی و درمانی است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌ شرقی به تمهیدات لازم این اداره جهت آموزش هر چه بهتر دانش آموزان استثنایی و سلامتی آن‌ها اشاره کرد و افزود: نیروی انسانی متخصص و فراهم کردن امکانات آموزشی مناسب از جمله اقداماتی است که امسال در مدارس استثنایی استان انجام گرفته است.

آخرین وضعیت تنها مدرسه اوتیسم آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت تنها مدرسه اوتیسم آذربایجان شرقی

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.