تدابیر و تلاش‌های سردار سلیمانی در رهبری محور مقاومت باعث تغییر راهبرد نظامی رزمندگان فلسطینی در برخورد با رژیم اشغالگر قدس شد و نتیجه این تلاش‌ها امروز در حملات کوبنده نیروهای مقاومت به خوبی دیده می شود.

سردار سلیمانی چگونه فلسطینی‌ها را مسلح کرد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، اتفاقاتی که روز  گذشته برای رژیم صهیونسیتی رخ داد هیچگاه از یاد آنها نخواهد رفت، صهیونیست‌ها از ساعات ابتدایی صبح روز گذشته با صدای غرش موشک‌های نیروهای مقاومت که پی در پی به هدف می‌خورد؛ از خواب پریدند، موشک‌ هایی که رعد آسا و طوفانی نه تنها در دل و اندام صهیونیست‌ها لررزه انداخت بلکه تا هزاران کلیومتر آن طرف‌تر حامیان جنایتکار رژیم کودک کش اسرائیل را به وحشت انداخت و برای دوستداران فلسطین و آزادیخواهان و مظلومان جهان غرورآفرین و خوشحال کننده بود.

دیروز نیروهای مقاومت با موشک باران مواضع رژیم صهیونسیتی و با عملیات بزرگ و حیرت انگیز طوفان الاقصی نشان دادند پایان اسرائیل نزدیک است.

شب گذشته و بعد از حملات کوبنده حماس و با پیروزی غرورآفرین نیروهای مقاومت دانشگاهیان و مردم ایران اسلامی در حالی که تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی سردار مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریست ها را در دست داشتند، به شادی پرداختند.

این مرد دست فلسطینی‌ها را پر کرد

نقش شهیدسلیمانی در مبارزه با رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها بر همه آشکار است. او همواره قدس را نماد وحدت می‌دانست و بر حمایت از مردم ستمدیده فلسطین تاکید می‌کرد. فرمانده پیشین نیروی قدس چهره ممتازی بود که در بیش از دو دهه از عمر مبارزاتی و انقلابی خود تمام تلاشش را صرف بالابردن توان جبهه مقاومت و الگودهی به جوانان امت اسلامی برای رهایی از ملت مظلوم فلسطین و احقاق حقوق آنان کرد.

رهبر معظم انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی در سخنانی فرمودند: «این مرد، دست فلسطینی‌ها را پُر کرد؛ کاری کرد که یک منطقه‌ی کوچکی، یک وجب جا مثل نوار غزّه در مقابل رژیم صهیونیستیِ با آن همه ادّعا می‌ایستد، کاری و بلایی سرِ آنها می‌آورد که آنها سرِ ۴۸ ساعت می‌گویند آقا بیایید آتش‌بس بدهید؛ اینها را حاج قاسم سلیمانی کرد دستشان را پُر کرد کاری کرد که بتوانند بِایستند، بتوانند مقاومت کنند. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرّر ‌در ‌مکرّر پیش خود بنده گفته‌اند. البتّه من می‌دانستم امّا آن‌ها هم آمدند پیش ما شهادت دادند در سفرهای متعدّدی که این رهبران فلسطینی آمدند، همه‌ی آن‌ها این را [گفتند.]»

نگاه اعتقادی شهید سلیمانی به فلسطین

شهید حاج قاسم سلیمانی نگاهی اعتقادی به فسلطین داشت و این مساله به صورت آشکار در نامه وی در مهر ۱۳۹۸ در پاسخ ابوخالد،  فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام آمده‌است. او در این نامه فلسطین را مصداق واقعی دفاع از اسلام و انقلاب می‌داند و بیان می‌کند هر کسی ندای فلسطینی‌ها را بشنود و به یاری آنان نشتابد مسلمان نیست. 

سردار سلیمانی چند ماه قبل از شهادت خود این جملات را در خصوص فلسطین بیان کرد: رحمت و رضوان الهی بر ملت شجاع فلسطین که به واسطه زخم‌های بسیار و محاصره ظالمانه و هجوم وحشیانه دشمنان آن‌هم در مقابل چشمان صدها میلیون مسلمان، غمی عمیق و دردی فروخورده در سینه دارد. سلام بر هنیه مبارز و مقاوم و بر یاران باوفایش که از بلندای عزت در غزه، با ایمان و دیدگانی چشم‌دوخته به طلوع صبح پیروزی، فریاد ایستادگی و حی‌علی‌الجهاد سر می‌دهند.

مساله قدس و فلسطین صرفا یک نگاه عبادی برای شهید قاسم سلیمانی نبود بلکه وی خطر اسرائیل را به عنوان یک مقوله سیاسی و امنیتی مورد توجه قرار می‌داد. تدبیر و تلاش‌های وی در رهبری محور مقاومت باعث تغییر راهبرد نظامی رزمندگان فلسطینی در برخورد با رژیم اشغالگر قدس شد.

حاج قاسم چگونه فلسطینی‌ها را مسلح کرد؟

برخی از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام و فرماندهی سرایا(گردان جهاد اسلامی) و همچنین مسؤولان حماس در اظهارات خود بر این نکته تاکید دارند که حاج قاسم در یاری‌رساندن مقاومت فلسطین در مواجهه با اسرائیلی‌ها نقش موثر داشته است.

پس از شهادت سردار سلیمانی، مقامات فلسطینی در سخنرانی‌های مختلف به نقش و حضور سردار سلیمانی در غزه و جنگ ۲۲ روزه اشاره کردند. چیزی که پیش از شهادت وی در خصوص آن سخن گفته نشده بود.

اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به نقش شهید سلیمانی در حمایت از مقاومت فلسطین در جنگ ۲۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: «شهید سلیمانی در جریان این نبرد لحظه به لحظه با مقاومت فلسطین همراه بود.»

احمد عبدالهادی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی و نماینده جنبش حماس در لبنان نیز گفت: «سلیمانی بارها به غزه سفر کرد و در نقشه دفاعی و طراحی و ترسیم آن از همان لحظه اول شرکت داشت این یک راز نیست و دشمن همه این‌ها را می‌داند، اما آنچه را که نمی‌داند بسیار بیشتر از آن چیزهایی است که می‌داند.»

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش در تهران اظهار داشت: «فرمانده شهید سلیمانی همه‌ی زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین گذاشت و اعلام می‌کنم این فرمانده بزرگ شهید قدس است.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.