عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با به‌کارگیری ۱۸ هزار معلم خرید خدمات بخشی از کمبود معلم جبران خواهد شد.

معلمان غیر رسمی از طریق آزمون استخدام می شوند

محمد وحیدی درباره کلاس‌های درس بدون معلم افزود: 23 هزار کلاس درس در سراسر کشور بدون معلم هستند که با جذب مجوز به‌کارگیری مجدد 18 هزار معلم خرید خدمات، مشکل کمبود معلم در کلاس‌های درس حل خواهد شد (معلمان خرید خدمات گروهی از معلمان غیررسمی هستند که از طریق مؤسسات خصوصی به عنوان معلم دعوت به همکاری شده و در مناطقی که با کمبود معلم مواجه هستند، در مدارس ساماندهی می‌شوند).

وی افزود: باید توجه داشت که موضوع کلاس‌های بدون معلم با مقوله کمبود معلم متفاوت است و در اغلب موارد برای جبران مقوله کمبود معلم به روش‌هایی همچون افزایش جمعیت کلاس‌های درس، استفاده از نیروهای بازنشسته و... روی می‌آورند که بر مسئله کیفیت آموزش تأثیر منفی می‌گذارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش ایران به مرحله دشوار و بحرانی رسیده است، گفت: در برخی مناطق با مازاد معلمان و در برخی مناطق از جمله تهران یا حاشیه شهرها با کمبود معلم مواجه هستیم که مهاجرت و جابه جایی افراد، دانش‌آموزان اتباع و نقل و انتقال معلمان در این روند تأثیرگذار است.

وحیدی در ادامه با اشاره به طرح مجلس برای استخدام معلمان غیررسمی سال 91 به بعد عنوان کرد: در این رابطه چندین طرح از سوی نمایندگان مجلس ارائه شده بود که یکی از آنها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مورد تأیید قرار گرفت و در حال بررسی آن برای ارائه به صحن مجلس هستیم تا معلمان غیررسمی از جمله نیروهای خرید خدمات و معلمان مدارس غیردولتی بعد از سال 91 به بعد از طریق برگزاری آزمون، استخدام شوند تا به جبران بخشی از کمبود معلم در آموزش و پرورش کمک کنند.

وی همچنین با اشاره به مجوز مجلس در بودجه امسال برای استخدام سرایداران و خدمتگزاران مدارس گفت: امسال باید آزمون استخدامی برای جذب سرایداران مدارس برگزار شود و امیدوار بودیم که تا قبل از آغاز سال تحصیلی این اتفاق بیفتد، اما به دلیل تعلل آموزش و پرورش کار با تأخیر مواجه شد و تا پایان امسال این آزمون برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.