طبق دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای رسوبی در بنادر استان هرمزگان، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با برگزاری دو مزایده فوق العاده، دستور معاون اول رئیس جمهور را محقق کرد.

تحقق دستور معاون اول رئیس جمهور توسط اموال تملیکی/ خودرو و لوازم خانگی در صف مزایده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم از بدو آغاز به کار رویکرد جدیدی را در قبال این سازمان در پیش گرفت و آن را مورد توجه خاص قرار داد که بازدیدهای رئیس جمهور از انبارهای این سازمان را که تا آن زمان بی سابقه بود را می توان در هم این راستا اشاره کرد، در همین راستا بود که با توجه به وضعیت ناگوار انبارهای سازمان که از سال های قبل به جامانده بود دستور ساماندهی انبارها و تعیین تکلیف کالاها از سوی رئیس جمهور صادر شد تا این سازمان به ریل اصلی خود که همان " امین اموال دولت، حافظ حقوق ملت" است، باز گردد.

در ادامه سیاست دولت سیزدهم در تعیین تکلیف کاهای متروکه، در پی گزارشاتی درباره دپو بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ۱۶ شهریور به استان هرمزگان سفر کرد.

در پی این بازدیدها در تاریخ ۱۸ شهریورماه دستور برای تعیین تکلیف کالاهای رسوبی گمرکات به‌ویژه بندر شهید رجایی از سوی معاون اول رئیس جمهور به رییس سازمان استاندارد و رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و رییس سازمان توسعه و تجارت صادر شد تا برنامه‌ریزی لازم را برای ترخیص کالاهای رسوبی از گمرکات شهید باهنر و شهید رجایی انجام دهند.

در پی ماموریت معاون اول رئیس جمهور، با توجه به حجم بسیار بالای کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی اقدامی جهادی، کارشناسان خبره خود از ۱۳ اداره‌ کل خود را به استان هرمزگان فراخواند تا در بندر شهید رجایی مستقر و نسبت به تعیین تکلیف این کالاها اقدام کنند.

در همین رابطه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرده بود، آمادگی داریم روزانه ۵۰۰ کانتینر را خارج و به سمت پایانه‌های اختصاصی سازمان هدایت کنیم.

سید عبدالمجید اجتهادی وعده داده بود؛ در مدت یک ماه، کانتینرهای قبل از سال ۱۴۰۱ از بندر شهید رجایی خارج شود و همکاران در استان ها طی دو تا سه ماه آینده آنها را با اخذ مجوز و ارزیابی که باید صورت بگیرد در مزایده‌هایی که عمدتاً فوق العاده است تعیین تکلیف کنند.

اکنون وعده مدیرعامل سازمان تحقق یافته و این سازمان علاوه بر مزایده ماهانه ای که طبق برنامه برگزار می کند، دو مزایده فوق العاده ۵۸۰ و ۵۸۱ را در مهرماه برگزار می کند و با احتساب دو مزایده ماهانه در مهرماه ۴ مزایده برگزار خواهد کرد.

سعید غلامی باغی عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول در گفتگو با ایرنا با اشاره به مزایده های منقولی که این سازمان در مهرماه برگزار می کند اظهار کرد: بر این اساس در مزایده فوق العاده ۵۸۰ که مختص کالاهای استان هرمزگان است انواع کالاها اعم از لوازم خانگی و خودرو عرضه خواهد شد و متقاضیان می توانند از ۲۰ تا ۲۵ مهرماه جاری از کالاها بازدید و پیشنهاد خود را ارئه کنند.

وی افزود: همچنین در مزایده ۵۸۱ نیز که به صورت سراسری برگزار می شود خودروهای سنگین، سواری و ماشین آلات راهسازی و معدن عرضه می شود و مهلت بازدید و ارائه پیشنهاد این مزایده ۲۴ تا ۲۹ مهر ماه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.