مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش تیم‌های ارزیاب، زلزله بامداد امروز در افغانستان، در استان خراسان جنوبی خسارتی نداشته است.

زلزله افغانستان در خراسان جنوبی خسارت نداشت

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی کاوسی افزود: زمین لرزه ای با قدرت ۶.۳ ریشتر بار دیگر افغانستان را لرزاند و در ایران نیز احساس شد.

وی گفت: این زمین لرزه که ساعت ۴:۱۱ بامداد امروز (چهارشنبه) در عمق ۱۰ کیلومتری به وقوع پیوست در بخش‌هایی از خراسان جنوبی احساس شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اعزام هفت تیم ارزیاب هلال‌ احمر در شهرستان‌های زیرکوه، درمیان و قاینات خبر داد و افزود: با وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در مرز استان‌، چهار تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر زیرکوه، ۲ تیم ارزیاب از درمیان و یک تیم نیز از قاینات به منطقه اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: تیم‌های ارزیاب از این شهرستان‌ها به روستاهای مرزی استان برای بررسی خسارت‌های احتمالی اعزام شدند و تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

کاوسی گفت: طبق اطلاعات دریافتی از رئیس و مسئول امداد شعبه زیرکوه، مسئولان خانه‌های هلال و دهیاران تاکنون هیچگونه خسارت جانی و مالی در روستاهای استان گزارش نشده است.

وی با اشاره به اعزام تیم امداد و نجات هلال احمر استان به افغانستان افزود: تیم اعزامی خراسان جنوبی در سلامت کامل مشغول امدادرسانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین تمامی تیم‌های عملیاتی و امدادی و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر استان در آماده باش کامل قرار دارند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد امروز دوباره هرات در افغانستان را لرزاند که در استان‌های شرقی ایران نیز احساس و باعث شد مردم برخی شهرها از منازل خود بیرون بیایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.