دهک‌های «ششم» و «هفتم» از هفته آینده به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه می‌شوند که بنابر اظهارات معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به این ترتیب ۶۱ میلیون ایرانی می‌توانند از مزایای «یارانه تشویقی ۱۲۰ هزارتومانی» این طرح بهره‌مند شوند.

۶۱میلیون ایرانی مشمول دریافت «یارانه‌ تشویقی»۱۲۰هزار تومانی

علیرضا عسگریان در این خصوص اظهار کرد: دهک ششم و هفتم نیز از هفته آتی مشمول طرح کالابرگ می‌شوند. با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت تحت پوشش در سطح کشور از ۴۱ میلیون به ۶۱ میلیون نفر می‌رسد که افزایش چشمگیری است؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت ۸۰ درصد مردم ایران مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

وی ضمن بیان اینکه شرایط بهره‌مندی از طرح مذکور برای مشمولان جدید نیز همچون دهک‌های پایین تر که در گذشته وارد طرح شده‌اند، است توضیح داد: مثلا هر کسی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را (از ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد کالایی طرح کالابرگ) خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت می‌کند.

معاون وزیر رفاه ادامه داد: دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این قشر باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه را از سبد تعریف شده خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی اضافه شامل‌ آن ها شود که بدین ترتیب مجموع یارانه دریافتی آن ها به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد. این در حالیست که دهک‌های چهارم تا هفتم ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند که این عده نیز باید همان مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را از سبد مذکور خرید کنند تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی و اضافی شامل حال آنها شود؛ به عبارتی یارانه دریافتی این دهک‌ها در صورت خریدشان به ۴۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

عسگریان با بیان اینکه شرایط برای استفاده مردم کاملا تسهیل شده است افزود: بدین منظور شبکه کاربردی «شما» معرفی شده است و مردم با رجوع به این شبکه می‌توانند فروشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح برای خرید کردن را مشاهده کنند و با رجوع به نزدیکترین مغازه، خریدهایشان را انجام و از ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی برخوردار شوند؛ لذا از مردم می‌خواهیم اپلیکیشن و برنامه «شما» را حتما نصب کنند.

به گفته وی تاکنون ۱۴۵ هزار مغازه و فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک متصل شده و ۲۰ هزار مغازه نیز در صف اتصال قرار دارند تا به این طرح ملحق شوند و چنانچه استقبال از طرح خیلی خوب و قابل قبول باشد این ۲۰ هزار مغازه وارد جریان طرح می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیک کاملا «اختیاری» است اما استفاده از آن باعث بهره‌مندی از یارانه‌ای اضافه‌تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.