مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: طی یکسال اخیر ۱۹ هنرستان جوار صنعت با هدف توسعه مهارت آموزی در خراسان رضوی راه‌اندازی شد.

۱۹ هنرستان جوار صنعت در خراسان رضوی راه‌اندازی شد

به گزارش قدس خراسان، منصوره شریف الحسینی در سومین گردهمایی ملی خیر موثر با عنوان «چهره ارغوانی» در مشهد اظهار کرد: این هنرستان‌ها با مشارکت دو طرفه مجمع خیرین و اداره کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان راه اندازی شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه هر انسان اندیشمندی به موضوع مسئولیت اجتماعی توجه دارد، افزود: همین اصل مهم و راهگشاست که موجب برگزاری گردهمایی خیرین و نیکوکاران در حوزه توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شده است.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی و افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های مهارتی هدف اصلی فعالیت مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان و کشور است.

شریف الحسینی ایجاد امید در بین جوانان را دیگر هدف فعالیت این مجمع از طریق مهارت افزایی اعلام کرد و گفت:مدیریت آسیب‌ها و چالش‌ها نیازمند فعالیت خیرین موثر است، افرادی توانمند و برنامه ریز در جهت رفع نیاز جامعه هستند که برای رفع چالش جامعه قدم برمی‌دارند.

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: شناسایی و معرفی توانمندی‌های اعضای مجمع برای بهره گیری در راستای تحقق اهداف مورد نظر مجمع مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

وی با تاکید بر اینکه مجامع مردمی کارشان تولید ارزش است، بیان کرد: تولید ارزش همان چیزی است که در هر جامعه وجودش ضرورت دارد و موتور محرک چرخ‌های توسعه محسوب می‌شود.

خیرین باید در جهت تولید ثروت تلاش کنند

محسن شرکا، دبیر کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی تعاریف بسیاری برایش داریم، افزود: مسوولیت اجتماعی باید کمک به تولید ثروت کند تا بتوان آسیب‌های اجتماعی را برطرف کرد کما اینکه عمده خیریه ها که برای کمک آمده‌اند با مشکل مالی همراه هستند.

دبیر کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: تورم، کاهش ارزش پول ملی و عدم تدبیر در مسایل اقتصادی موجب مشکل تر شدن مسایل در خیریه‌ها شده است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی نهادهای غیردولتی در امور خیریه با هدف تولید ثروت برای وقف کردن در امور خیر به موازات کمک‌های مردمی امروزه مورد نیاز جامعه و کشور است.

شرکا ادامه داد: خیریه‌ها باید برای رفع مشکلات با تولید ثروت برای جامعه اقدام کنند تا این ثروت برای حل مشکلات هزینه شود.

دبیر کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ میلیون یارانه بگیر در کشور داریم، افزود: این در حالی است که کشور ما دارنده ۱۰ درصد منابع دنیا و تنها یک درصد جمعیت جهان است حال آنکه فقر را به عنوان یک «ننگ دلخراش» تجربه می‌کند.

وی اظهار کرد: باید یک صندوق کارگشایی برای توانمندسازی افراد در کشور ایجاد کنیم زیرا رشد فرد در جامعه ما نیازمند سیر صعودی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.