سفارت کشورمان در لندن چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات غزه تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از آرمان‌های مردم فلسطین و تلاش گروه های مقاومت و مردم مظلوم فلسطین در مبارزات خستگی ناپذیر آنها برای احقاق حقوق ذاتی و غیرقابل انکار خود در برابر اشغالگری و تجاوز حمایت می‌کند.

بیانیه سفارت ایران در لندن درباره حوادث غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب کاربری سفارت کشورمان، در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد آمده است: وضعیت کنونی فلسطین اشغالی ناشی از انکار حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین، تجاوزات مستمر اسرائیل علیه مردم و سرزمین فلسطین و تداوم هتک حرمت به اماکن مقدس مسلمانان توسط رژیم اسرائیل است.

این بیانیه می‌افزاید: طی ۷۵ سال گذشته، مردم فلسطین در معرض تجاوز، خشونت، نژادپرستی و سیاست های آپارتاید مستمر دولت اسرائیل بوده‌اند. اشغال زمین‌ها به محاصره شهرها، تخریب و مصادره اموال و زمین های کشاورزی و مجبور کردن مردم به فرار از خانه های خود منجر شده است. این نقض مداوم حقوق بشر، نقض آشکار قوانین بین المللی و استانداردهای حقوق بشر است.

سفارت کشورمان با بیان اینکه «اسرائیل مکررا اصول بنیادین حقوق بین الملل از جمله ممنوعیت تصاحب اراضی با زور، حق تعیین سرنوشت و ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید را نقض کرده است» تصریح کرد: جامعه بین المللی واکنش مناسبی در این زمینه نشان نداده و مسئولین این تخلفات جدی را مورد بازخواست قرار نداده است. فقدان پاسخگویی و سکوت نگران‌کننده جامعه بین‌المللی، به‌ویژه دولت‌های غربی، باعث شده چندین دهه قطعنامه‌های سازمان ملل تنها به کلمات تبدیل شوند و رژیم اسرائیل به ارتکاب جنایات هولناک تری علیه مردم فلسطین ادامه دهد.

در این بیانیه تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت در کنار آرمان‌های مردم فلسطین ایستاده و از تلاش‌های گروه‌های مقاومت و مظلوم فلسطین در مبارزات خستگی‌ناپذیر آنها برای احقاق حقوق ذاتی و مسلم خود در برابر اشغالگری و تجاوز حمایت می‌کند. این حمایت در انطباق کامل با قوانین بین المللی است که شامل حق تعیین سرنوشت می باشد. بر اساس بیانیه یادشده، «تا زمانی که اشغال فلسطین خاتمه نیابد، موضع اصولی ایران همین خواهد بود.»

سفارت کشورمان با بیان اینکه «تصمیمات و اقدامات اخیر نیروهای مقاومت فلسطینی ریشه در اصل تعیین سرنوشت دارد و پاسخی کاملاً مشروع به ۷۰ سال اشغال وحشیانه و نقض حقوق بشر رژیم اسرائیل است» خاطر نشان کرد: ایران با مردم فلسطین اعلام همبستگی می‌کند؛ اما تاکید شود که ایران در پاسخ آنها مشارکت نمی کند، زیرا فلسطینی‌ها صلاح خود را بهتر می‌دانند. آن‌ها حق دارند که خودشان تصمیم بگیرند و بر اساس قضاوت خودشان عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.