ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که آمریکا دنیا را بیش از پیش ناامن کرده و هر کاری برای ارسال سلاح به اوکراین انجام می‌دهد.

زاخارووا: آمریکا دنیا را بیش از پیش ناامن کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، زاخارووا چهارشنبه اظهار کرد: واشنگتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان را تحریف کرده و همچنان دنیا را بیش از پیش ناامن می‌کند.

وی افزود: آمریکا با اتکا به اصل «هر کمک کوچکی»، تلاش می‌کند تا به ارسال سلاح به رژیم کی‌یف ادامه بدهد.

زاخارووا با اشاره به سلاح‌هایی که آمریکا در دریای عمان مصادره کرده و به اوکراین فرستاده است، افزود: اکنون آنها به دزدی در دریا روی آورده‌اند. انتقال تسلیحات نظامی به کی‌یف نه تنها به مناقشه اوکراین دامن می‌زند بلکه به ورای آن نیز گسترش خواهد یافت و باعث افزایش تهدید در کانون‌های بحرانی در سایر مناطق نیز می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: واشنگتن باید مدتها پیش متوجه می‌شد که چنین اقداماتی نتایج مطلوبی نخواهد داشت و دنیا را تهدید خواهد کرد.

کنگره آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ چهار بسته جنگی به ارزش کلی ۱۱۳ میلیارد دلار برای کی‌یف تصویب کرده و تاکنون حدود ۷۳ میلیارد دلار سلاح و پول نقد مستقیما به اوکراین تحویل شده است.

در همین حال، روزنامه تلگراف انگلیس شنبه شب گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد یک بسته کمکی بسیار بزرگ به ارزش یکصد میلیارد دلار به اوکراین بدهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    0 0
    این روسیه مفلوک بود که فریب خورد و با حمله و تجاوز آشفته کرد دنیا رو . البته هر روز داره بیشتر از دیروز چوبشو میخوره