معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: براساس قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی منعقد شده ظرف سه سال حدود ۵۰ رشته از قنات شهرستان اقلید در شمال استان فارس مرمت و بازسازی می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۵۰ رشته از قنات اقلید استان فارس مرمت و بازسازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، صفدر نیازی شهرکی پنجشنبه شب در حاشیه دور دوم سفر ریس جمهور و هیأت دولت به این استان و سفر به شهرستان اقلید، اظهار کرد: قرار است ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی ۵۰ رشته قنات اختصاص یابد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقلید شهرستان پهناور و بزرگی است، اظهار کرد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به این منطقه که قطب مهم کشاورزی است، توجه داریم.

وی با اشاره به اینکه در آئین افتتاح و بهره برداری از یک طرح آبیاری نوین در شهرستان اقلید حضور یافته است، افزود: استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین و سامانه‌های آبیاری تحت فشار باید توسعه یابد و امیدواریم تا پایان سال کمک لازم و کافی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه از شهرستان اقلید یک رودخانه با دبی آب بالا عبور می‌کند و اختلافاتی بین شهرداری و وزارت نیرو وجود دارد، بیان کرد: قرار است یک طرح خوب برای این شهرستان مد نظر قرار گیرد تا بتوانیم مشکل آب را حل کنیم.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از بزرگترین چالش‌های بخش کشاورزی شهرستان اقلید فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع جانبی آن است، افزود: توسعه سردخانه‌ها، کارخانجات درجه بندی و بسته بندی باید انجام شود تا بتوانیم به ارزش افزوده بهتری برسیم.

نیازی شهرکی یادآور شد: در این خصوص رایزنی خواهم کرد تا بتوانیم سرمایه گذاری خوبی برای اجرای طرح‌های جدید داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.