نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی از ۹ استان کشور در تالار اندیشه تربت حیدریه آغاز شد.

آغاز نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی در تربت حیدریه

به گزارش قدس خراسان، حکیمه خاکسار، دبیر جشنواره ملی لالایی خوانی، امروز در نخستین جشنواره ملی لالایی خوانی اظهار کرد: در این جشنواره ۴ گروه جوان و نوجوان، ۸ گروه رقابت آزاد و ۶ گروه ویژه مادر بزرگ‌های بالای ۶۰ سال از ۹ استان کشور در تالار اندیشه تربت حیدریه با یکدیگر رقابت می‌کنند. 

دبیر جشنواره ملی لالایی خوانی بیان کرد: با توجه به انتخاب شهرستان تربت حیدریه به عنوان پایتخت گویش‌های عاشقانه ادبی، و ظرفیت‌های گوناگون و متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی این منطقه، اولین جشنواره ملی لالایی خوانی (مادرانه) به میزبانی تربت حیدریه برگزار می‌شود.

وی گفت: با توجه به مقام والای زن و مادر در جامعه، پرداختن به روابط عاطفی مادران و فرزندان، ترویج آیین و سنن بومی و محلی اقوام و حفظ میراث معنوی و فرهنگی و احیای لالایی های مادرانه بومی و محلی را از جمله اهداف این جشنواره اعلام کرد.

خاکسار ادامه داد: اولویت با آثار کهن بومی و قومی با توجه به گویش و پوشش اقوام مختلف هر منطقه است و مدت اجرای هر اثر ۷ تا ۱۰ دقیقه است.

دبیر جشنواره ملی لالایی خوانی با اشاره به اینکه حداکثر ۱۵ گروه به مرحله نهایی راه خواهند یافت گفت: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح ملی برگزار می‌شود علاوه بر پذیرایی و در نظر گرفتن محل اسکان توسط دبیرخانه، به گروه‌های منتخب با توجه به بعد مسافت و تعداد اعضای گروه تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال کمک هزینه سفر پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۴ داور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قضاوت این رقابت‌ها را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.