مدیر دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: در این دوره نمایشگاه بیش از ۱۰۰ ناشراز سراسرکشور بیش ازهفت هزار عنوان کتاب رادرقالب‌های متنوع برای سلیقه‌ها وسنین مختلف عرضه کرده اند.

هفت هزارعنوان کتاب درنمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت عرضه شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، سردار علی ناظری مدیر دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت گفت: دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، همزمان با دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان از شنبه ۱۵ مهر آغاز به‌کار کرده و تا جمعه ۲۱ مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان همدان ادامه دارد. این نمایشگاه از ساعت ۹ تا ۱۲ در نوبت صبح و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نوبت عصر، میزبان علاقه‌مندان است.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت، بیش از ۱۰۰ ناشر از سراسر کشور بیش از هفت هزار عنوان کتاب را در قالب‌های متنوع برای سلیقه‌ها و سنین مختلف عرضه کرده‌اند. تمامی ناشران شاخص و فعال این حوزه از استان‌های مختلف کشور در این نمایشگاه حضور دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به انتشارات شهید کاظمی، سوره مهر، فاتحان، کتابستان معرفت، عروج، انقلاب اسلامی، معارف، ملک اعظم، قدر ولایت، شاهد، راه‌یار، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اشاره کرد.

سردار ناظری افزود: تاکنون استقبال خوبی از سوی گروه‌های مختلف ازجمله دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و خانواده‌ها از این نمایشگاه صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود در روزهای تعطیل پایان هفته، شاهد استقبال پرشورتری از سوی مخاطبان باشیم. میزان فروش نیز تاکنون خوب بوده و مطمئناً در روزهای پیش‌رو افزایش نیز خواهد داشت.

مدیر دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت گفت: نشست‌های نمایشگاه با رویکردهای علمی، اجتماعی و فرهنگی طراحی و برنامه‌ریزی شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به نشست‌های آفرینش‌های ادبی در حوزه کودک و نوجوان، از خاطره تا داستان و نقش دفاع مقدس در توسعه فرهنگی کشور اشاره کرد. یکی از برنامه‌های ویژه نمایشگاه، نشست نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با نگاهی به زندگی مرضیه دباغ بود که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در بیاناتشان از این بانو به‌عنوان الگو یاد کرده‌اند. از دیگر برنامه‌های ویژه نمایشگاه، می‌توان به نشست‌های روایت‌گری دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با حضور یکی از فرماندهان تیپ فاطمیون و همچنین ام‌البنین حسینی؛ همسر شهید علیرضا توسلی (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون اشاره کرد. کتاب ارزشمند خاتون و قوماندان که به تقریظ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز مزین شده، روایت زندگی ام‌البنین حسینی است.

سردار علی ناظری افزود: این رویداد با پوشش گسترده‌ای از سوی صدا و سیمای مرکز همدان همراه بوده و تمامی نشست‌ها و رویدادهای نمایشگاه به‌صورت زنده از صدا و سیمای مرکز همدان پخش می‌شود. مدیریت، طراحی و هماهنگی امور مربوط به برگزاری این رویداد، برعهده سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج است. سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان به‌نوعی میزبان این رویداد است و امور پشتیبانی و رفاهی را نیز برعهده دارد. سازوکار فنی، اجرایی و استانداردسازی نمایشگاه را خانه کتاب و ادبیات ایران با تجربه‌ای ارزشمند در زمینه برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، عهده‌دار است. همچنین طراحی، اجرا و مدیریت نشست‌ها و اموری همچون ارزیابی و نظرسنجی نیز با همکاری مجمع ناشران دفاع مقدس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به انجام می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.