وزارت بهداشت فلسطین با انتشار بیانیه‌ای از شهادت نزدیک به دو هزار نفر در نوار غزه و کرانه باختری ظرف یک هفته اخیر و زخمی شدن بیش از هشت هزار تن دیگر خبر می دهد.

شلیک موشک از سوریه به سرزمین‌های اشغالی / شدت گرفتن اعتراضات نسبت به سیاست‌های نتانیاهو در قبال اسرا در غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری های رسمی، هشتمین روز از طوفان الاقصی امروز با دور جدید بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل آغاز شد. در ادامه مهمترین اتفاقات این روزهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین آورده می‌شود.

شلیک موشک از سوریه به سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک موشک که از خاک سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود را رهگیری کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه اعلام کرد که یک موشک که از خاک سوریه به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بود را رهگیری کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، در پی شلیک این موشک، صدای آژیر خطر در مناطق جولان جنوبی به صدا در آمده است. 

غفلت و ضعف ارتش کابینه جنگی، اشغالگران صهیونیست را به دعوا کشاند /  خشم وزیر صهیونیست‌ها به خاطر احتمال اسارت دخترش

سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیست اعتراف کرد که شب قبل از شروع جنگ نشانه‌های هشداردهنده‌ای درباره تحرکات نیروهای حماس در غزه دریافت شده بود که به آنها توجه نشد.

دانیل هاگاری افزود: به همین دلیل ارتش سطح آماده‌باش را در جنوب ارتقاء نداد و هم‌چنین مراتب را به مقامات سیاسی گزارش نداد.

این مقام ارتشی تاکید کرد که حتی به نیروهای رزمی مستقر در اطراف نوار غزه اطلاع داده بودند، اما به این گزارش‌ها ترتیب اثر داده نشده بود.

این اظهارات مقام ارتش صهیونیستی دلیل درگیری لفظی شدید در اولین جلسه کابینه اضطراری جنگی صهیونیست‌ها را مشخص می‌کند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل «میری رگو» وزیر ترابری اسرائیل که دخترش در ماجرای جشن طبیعت حضور داشته و در آستانه اسارت توسط نیروهای مقاومت بوده، با اعتراض شدید به «هرتسی هلوی» رئیس ستادکل او را مسئول مستقیم این اتفاق دانست. برخی از منابع حاضر در جلسه اعلام کرده‌اند که رگو حتی به‌صورت فیزیکی هم به هلوی حمله کرد.

در ادامه «یوآو گالانت» وزیر امنیت در دفاع از رئیس ستادکل وارد مشاجره لفظی شد و درگیری در جلسه بالا گرفت. به گفته منابع مطلع، وزیر امنیت به رگو گفت: «میری، بیداری؟ حواست هست چه مزخرفاتی می‌گویی؟»

براساس اطلاعات به دست آمده، میری رگو در زمان آغاز حمله در مکزیک بوده، اما دخترش (میخال) در جشن طبیعت که در اطراف کیبوتس «رعیم» در حال برگزاری بود حضور داشت و در آستانه اسارت توسط نیروهای مقاومت بود.

وزیر بهداشت فلسطین: زنان و کودکان نیمی از قربانیان حملات اسرائیل هستند

وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که زنان و کودکان نیمی از قربانیان حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تشکیل می‌دهند.

«می الکیلة» وزیر بهداشت فلسطین روز شنبه هشدار داد که اوضاع در نوار غزه خونبار بوده و اوضاع بهداشتی در این منطقه به شدت بحرانی است.

وی افزود: «زنان و کودکان نیمی از قربانیان بمباران کور اسرائیل را تشکیل می‌دهند».

الکیلة اضافه کرد: «بیمارستان بیت حانون توسط اسرائیل بمباران شد و بیمارستان الدرة که برای کودکان بوده نیز با فسفور سفید که از نظر بین‌المللی ممنوع بوده، بمباران شد».

وزیر بهداشت فلسطین گفت که دیگر بیمارستان‌های غزه نیز در پی حملات صهیونیست‌ها قادر به ارائه خدمات نیستند.

وی گفت که رژیم صهیونیستی همه چیز  چه انسان باشد و چه سنگ، بمباران می‌کند و به دنبال نابودی کامل نوار غزه است.

رعب و وحشت صهیونیست‌ها باعث دستگیری خبرنگاران بی بی سی در تل‌آویو شد

پلیس رژیم صهیونیستی که در وحشت انجام عملیات ضد صهیونیستی به سر می‌برد، دو خبرنگار شبکه بی بی سی را در تل‌آویو دستگیر کرد.

روزنامه یسرائیل هیوم در خبری در این رابطه مدعی شد، پلیس به یک خودرو مشکوک و بعد از متوقف کردن آن بدون اعتنا به کارت‌های خبرنگاری دو فرد راکب، آنها را بازداشت و خودرو را به طور کامل مورد بازرسی قرار داد.

به نوشته این رسانه عبری زبان، پلیس خودروی حامل این دو خبرنگار را که از قدس عازم تل‌آویو بودند متوقف و با تهدید سلاح آنها را از آن پیاده کرده و بازداشت کردند، این اقدام به رغم ابراز کارت‌های شناسایی دو خبرنگار صورت گرفت، بعد از آن خودرو آنها بازرسی و آنها نیز مورد بازرسی بدنی کامل قرار گرفتند.

شدت گرفتن اعتراضات صهیونیست‌ها نسبت به سیاست‌های نتانیاهو در قبال اسرا در غزه

صهیونیست‌ها با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو ضمن اعتراض به بی تفاوتی نتانیاهو در قبال جان اسرای صهیونیست در غزه، خواستار استعفای فوری وی شدند.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، این تظاهرات از صبح امروز شنبه در تل‌آویو و در مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیست موسوم به کریا آغاز شد و تظاهر کنندگان از جمله شمار قابل توجهی از خانواده اسرای در اختیار حماس با سر دادن شعارهایی بی تفاوتی نتانیاهو و کابینه‌اش نسبت به جان فرزندان شان را محکوم و خواستار استعفای نتانیاهو شدند.

به نوشته این رسانه‌ها، ده‌ها نفر ازخانواده اسرای در اختیار حماس به همراه تعداد زیادی از مردم با تجمع در مقابل وزارت جنگ اسرائیل شعار " فرزندان مان را فورا و سالم بازگردانید" سر دادند.

شهادت یک عضو حزب الله لبنان

جنبش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای خبر داد که یکی از نیروهایش در حین انجام مأموریت به شهادت رسیده است.

 حزب الله شامگاه امروز شنبه از شهادت «علی یوسف علاء الدین» یکی از نیروهای خود خبر داد.

شبکه خبری المنار به نقل از حزب الله گزارش داد که علاء الدین در حین انجام مأموریت به شهادت رسیده است. حزب الله اشاره‌ای به محل دقیق شهادت این نیروی خود نکرده است.

حزب الله شامگاه امروز شنبه، طی امروز دومین بیانیه را درباره حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی جنوب لبنان صادر کرد.

ارتش اسرائیل: یکی دیگر از افسران در تیراندازی اشتباه نیروهای خودی کشته شد

نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر در تیراندازی اشتباه تلفات داده و این بار یک افسر این رژیم در تیراندازی نیروهای خودی در شمال کرانه باختری به هلاکت رسید.

به گزارش فارس، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از افسران این رژیم در تیراندازی نیروهای خودی در شمال کرانه باختری به هلاکت رسیده است.

از ابتدای عملیات گروه‌های مقاومت با نام «طوفان الاقصی» برای چندمین بار است که صهیونیست‌ها در تیراندازی اشتباه یکدیگر را به هلاکت می‌رسانند.

حمله جدید حزب‌الله به مرکز رصد و نظارت رژیم صهیونیستی

 پس از تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی، این جنبش در بیانیه ای از هدف قرار دادن یک مرکز رصد و نظارت متعلق به ارتش رژیم اشغالگر در کشتزارهای اشغالی «شبعا» خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله در این باره آمده است: مجاهدان ما بار دیگر به یک مرکز رصد و نظارت نیروهای دشمن در منطقه «برکه النقر» در کشتزارهای اشغالی شبعا حمله کردند. مرکز رصد و نظارت ارتش اسرائیل در برکه النقر با دقت هدف قرار گرفت و بخش زیادی از تجهیزات مهندسی و فنی آن منهدم شد.

رئیس شورای امنیت داخلی صهیونیستی: در مقابله با حماس شکست بزرگی خوردیم / تلاش می‌کنیم در دو جبهه وارد جنگ نشویم

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم‌ صهیونیستی با اذعان به شکست تل آویو در برابر مقاومت اسلامی فلسطین گفت: «ما در مأموریت خود برای مقابله با حمله حماس شکست خوردیم».

تساخی هنگبی تصریح کرد، «این اشتباه من و مسئول برآورد اوضاع بود که گمان کردند حماس از عملیات "نگهبان دیوارها" درس گرفته است. حماس ما را فریب داد و اکنون در جبهه شمالی نیز شاهد همین سناریو هستیم. در مأموریت خود شکست خوردیم و جای هیچ حرفی نیست».

هنگبی با بیان اینکه «اسرائیل» سعی می‌کند در دو جبهه وارد جنگ نشود، تأکید کرد که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از «اسرائیلی‌ها» در عملیات طوفان الاقصی ربوده شدند.

ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره آماده شدن برای عملیات جدید علیه غزه

به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی امروز در بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای ارتش اسراییل با اقدامات گسترده لجستیکی و تکمیل بسیج نیروهای ذخیره، آماده اجرایی کردن طیف گسترده‌ای از برنامه‌های عملیاتی تهاجمی می‌شود که شامل حملات یک‌پارچه و هماهنگ از هوا، دریا و زمین است. ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: در عین حال، نیروی زمینی و تقسیمات فناوری و لجستیکی در تلاشند نیروهای ارتش را برای گسترش نبرد آماده کنند.

واکنش حماس به حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت، وضعیت سردرگمی که رژیم صهیونیستی اکنون شاهد آن است، هرگونه حمله زمینی از سوی آن را با خسارت‌های بیشتر و شکست سختی روبه رو خواهد کرد.

جهاد طه در مصاحبه با ایسنا عنوان کرد: نبرد طوفان الاقصی پس از تداوم جنایات اشغالگران علیه مسجد الاقصی، مقدسات اسلامی و مسیحی، تعرض به زنان، سالخوردگان و نمازگزاران، تلاش‌ها برای یهودی‌سازی مقدسات، شکنجه و آزار پنج هزار فلسطینی و اعدام‌های میدانی در کرانه باختری علیه مردم ما صورت گرفت.

وی درباره حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی گفت: ما معتقدیم هرگونه حمله زمینی تبعاتی را بر کل منطقه خواهد داشت و وضعیت سردرگمی که رژیم صهیونیستی دارد و حضور ده‌ها اسیر اعم از نظامیان و ژنرال‌های آن نزد مقاومت، هر گونه حمله زمینی را با خسارت‌های بیشتر و شکست مفتضحانه‌ای روبه رو خواهد کرد.

حماس فرودگاه «بن‌گوریون» را موشک‌باران کرد

گردان های القسام ( شاخه نظامی جنبش حماس) در بیانیه‌ای از موشک‌باران فرودگاه «بن‌گوریون» در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه خبر داد. در بیانیه صادره از سوی گردان های القسام در این خصوص آمده است: فرودگاه بن گوریون در تل آویو را با رگبار موشکی بمباران کردیم.

کشته شدن ۹ اسیر دیگر نزد مقاومت فلسطین در حملات رژیم صهیونیستی به غزه

گردان های القسام اعلام کردند بر اثر ادامه حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۹ اسیر دیگر در نزد مقاومت فلسطین از جمله چهار تبعه خارجی در طول ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.

هشدار رئیس سابق موساد درباره عواقب ویرانگر تجاوز زمینی به غزه

تسنیم نوشت: «دانی یاتوم» رئیس سابق موساد به سران رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای ویرانگر  تجاوز زمینی ارتش این رژیم به نوار  غزه اینگونه هشدار داد: هنگامی که با ورود زمینی ارتش در غزه غرق شویم، در آن هنگام است که حزب الله موشکباران و حمله به اسرائیل را آغاز خواهد کرد.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز شنبه اعلام کرد که ۹ اسیر که ۴ نفر آن‌ها تبعه خارجی بودند در ۲۴ ساعت گذشته در پی بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

پیش از این نیز گردان‌های القسام در دو نوبت از کشته شدن ۴ نفر و ۱۳ نفر از اسرای اسرائیلی بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند.بدین ترتیب تعداد اسرای اسرائیلی کشته شده تا این لحظه بر اثر حملات خود رژیم صهیونیستی به ۲۶ نفر رسید.

کانال دوازدهم تلویزیون عبری: تظاهرات کنندگان(صهیونیست) با بستن خیابان کاپلان تل آویو خواستار بازگشت اسیران خود از نوار غزه شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صدها اسرائیلی  با برپایی تظاهراتی مقابل مقر وزارت جنگ این رژیم ، خواستار آزادی اسرائیلی‌های اسیر در غزه هستند.

بر اساس این گزارش، این اولین تظاهراتی است که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه در این راستا برگزار می‌شود.

روزنامه العربی الجدید از ورود یک هیئت امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره برای بررسی تحولات مربوط به نوار غزه خبر داده است.

همچنین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه ای برای آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد مردم فلسطین در معرض تجاوزات وحشیانه و هولناکی قرار دارد که همگی در حد جنایات جنگی قرار دارد.

یونیسف از شهادت ۷۰۰ کودک در نوار غزه خبر داد

تسنیم نوشت: سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: از زمان شروع بمباران اسرائیل بیش از ۷۰۰ کودک در نوار غزه جان خود را از دست داده‌اند.

سفارت آمریکا در منامه در پی اعلام برگزاری تظاهرات از سوی مردم بحرین علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش، اعلام کرد که به شهروندان آمریکایی توصیه می کند از منطقه ای که قرار است تظاهرات برگزار شود، دور شوند. این سفارت از تعطیلی خود تا اتمام تظاهرات ضد صهیونیستی خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس فیلمی منتشر کرده که در آن نیروهای القسام تجمعات و مواضع ارتش رژیم اسرائیل را در اطراف غزه با خمپاره سنگین هدف قرار می‌دهند.

تجمع اعتراضی خانواده‌های اسرای صهیونیست‌ در تل‌آویو

فارس نوشت: مخالفت‌ها با جنگ در سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد و تعدادی از خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه در مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو تظاهرات کردند.

برخی از رسانه رسانه عبری زبان، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته، جمعه به ۲۶۵ خانواده یهودی از کشته شدن فرزند خبر داده و همچنین وضعیت را برای ۱۲۰ خانواده‌ای که اسرایی داشتند، اطلاع داده است.

از ابتدای آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون در رسانه‌های صهیونیستی گزارش‌های زیادی درباره افزایش خشم و ناامیدی در میان خانواده‌های شهرک‌نشین در مجاورت نوار غزه و خانواده‌های اسرای اسرائیلی منتشر شده است.

 

روزنامه ترکیه‌ای: صهیونیست‌ها راه هیتلر را در پیش گرفته‌اند

فارس نوشت: یک تحلیلگر ترکیه‌ای در مقاله‌ای نوشت که صهیونیست‌ها مسیر هیتلر را در پیش گرفته‌اند و در تاریخ بشریت کنار هم یادآوری خواهند شد.

احسان آکتاش در روزنامه ینی‌شفق نوشت: «موفقیت نیروهای مقاومت فلسطینی در نفوذ به دیوار مرزی در غزه که بزرگترین زندان جهان به شمار می‌رود و ورود به اراضی اشغالی، از نظر هماهنگی و توانمندی در سطح یک ارتش سازماندهی شده عمل کردند که موجب حیرت جهان شد و بار دیگر انظار جهانی را متوجه موضوع فلسطین کرد».

او توضیح داد: «در سال ۲۰۰۴ در کنفرانس شرق، به عنوان یک تاجر حضور داشتم، سفر ما به لبنان چند ماه پس از خروج نیروهای اسرائیلی از این کشور انجام گرفت و برای من فرصتی دست داد تا با همه گروههای سیاسی لبنان  از جمله ولید جنبلاط و گروه‌های سنی و حسن نصرالله دیدار کنم، در آن زمان حزب الله نیرویی بود که با اسرائیل می جنگید و قهرمان بلامنازع جهان اسلام بود؛ ما همچنین این فرصت را داشتیم تا به سخنان نمایندگان شبه‌نظامیان مسیحی درگیر در جنگ داخلی لبنان گوش دهیم».

تخریب ۲۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در غزه توسط صهیونیست‌ها در یک هفته

فارس نوشت: با گذشت ۷ روز از آغاز درگیری نظامی رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطینی، نیروهای اشغالگر ۲۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در غزه را تخریب کرده‌اند.

۲ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی از این تعداد به طور کامل تخریب شده و به یک هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی دیگر هم به خاطر وارد شدن خسارت‌های گسترده غیر قابل سکونت شده‌اند.

بر اساس ارزیابی این نهاد بین المللی ۱۲ هزار و ۶۳۰ واحد هم دچار آسیب جدی شده‌اند. در این بین ۱۹ مرکز درمانی هم از بین رفته و ۱۱ مسجد هم به طور کامل تخریب شده است.

احتمال گفت و گوی مقام روس با سران حماس درباره گروگان های صهیونیستی

مهر  به نقل از اسپوتنیک نوشت: معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید که ممکن است در سفرش به قطر، درباره آزادی گروگان‌های صهیونیستی با نمایندگان حماس تماس برقرار و دیدار کند.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه که قرار است هفته آینده به قطر سفر کند، گفته است که احتمالاً در این سفر با نمایندگان حماس درباره مسائلی همچون آزادی گروگان‌های رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

بوگدانوف به اسپوتنیک گفت: ملاقات با نمایندگان حماس را رد نمی‌کنم. معمولاً هر وقت که به قطر می‌روم، با رهبران حماس ملاقات می‌کنیم. اگر تمایل داشته باشند، همیشه تماس‌ها را حفظ می‌کنیم. این ملاقات به ویژه در شرایط فعلی برای حل مسائل عملی، شامل آزادی گروگان‌ها مفید است.

اوایل امروز (شنبه) وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش حماس بیش از ۱۲۰ نظامی صهیونیستی را در نوار غزه گروگان گرفته است.

نیروهای مقاومت فلسطین (جنبش حماس) هفتم اکتبر -۱۵ مهر- با حملات موشکی گسترده و غافلگیرکننده، سرزمین‌های اشغالی در نوار غزه را هدف قرار دادند. به‌دنبال این حملات دقیق، تل‌آویو ضمن اعلام وضعیت جنگی، حملات تلافی‌جویانه و وحشیانه‌ای را علیه غیرنظامیان فلسطینی تدارک دید.

رژیم صهیونیستی دو روز بعد یعنی نهم اکتبر، دستور داد تا گذرگاه‌های کرانه باختری و نوار غزه که بیش از ۲ میلیون نفر در آن سکونت دارند، به طور کامل مسدود شود و در اقدامی وحشیانه و بیرحمانه، ضمن قطع آب و برق، از ورود مواد غذایی و سوخت به این منطقه جلوگیری کرده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه، به هزار و ۹۰۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

مصر: گذرگاه رفح بسته نشده است

مهر به نقل از اسپوتیک نوشت: قاهره به تصاویر منتشر شده که نشان می دهد گذرگاه رفح به طور کامل با دیوارهای بتنی مسدود شده است، واکنش نشان داد.

قاهره به تصاویر منتشر شده که نشان می دهد گذرگاه رفح به طور کامل با دیوارهای بتنی مسدود شده است، واکنش نشان داد.

مصر تاکید کرد که گذرگاه مرزی رفح با نوار غزه باز بوده و مسدود نشده است.

همچنین مصر مجددا تاکید کرد که فرودگاه بین المللی العریش را برای دریافت کمک ها از سوی طرف های بین المللی تعیین کرده و خواستار ضرورت اجرای فوری و ارسال کمک های انسانی به نوار غزه است.

مصر با اشاره به تخریب زیرساختهای گذرگاه رفح در بخش فلسطین از رژیم صهیونیستی خواست که از حملات به بخش فلسطینی گذرگاه خودداری کند.

پیش از این منابع فلسطینی با انتشار تصاویری اعلام کردند که مصر دروازه گذرگاه زمینی رفح در مرز با غزه را با بلوک‌های بتونی بسته است.

این منابع اعلام کرده بودند که مصر علاوه بر مسدود نمودن گذرگاه رفح که در شرایط کنونی تنها کانال ارتباطی غزه با جهان خارج است، نیروهای امنیتی و نظامی خود را نیز در امتداد مرز مصر و رفح به شکل گسترده‌ای مستقر کرده اند.

هشدار درباره جان باختن مردم غزه در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی

مهر به نقل از الجزیره نوشت: آنروا اعلام کرد: ما خواهان ورود کمک های بشردوستانه هستیم. اگر اکنون سوخت به غزه منتقل نشود و آب آشامیدنی تامین نشود، مردم غزه جان خواهند داد.

 آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آن روا) اعلام کرد که قریب به یک میلیون نفر ظرف یکهفته در غزه آواره شده‌اند.

آن روا اعلام کرد: ما خواهان ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم. اگر اکنون سوخت به غزه منتقل نشود و آب آشامیدنی تأمین نشود، مردم غزه جان خواهند داد.

از سوی دیگر سخنگوی یونیسف بر ضرورت حمایت کودکان به موجب قانون بین المللی و بشری تاکید و اعلام کرد: شمار زیادی از کودکان در غزه و خانواده‌های آنها امکان دسترسی به آب آشامیدنی ندارند.

وی بیان کرد: ما ناگزیز از ایجاد گذرگاه‌های انسانی به منظور رساندن کمک‌ها به ساکنان غزه هستیم. اوضاع انسانی به ویژه برای کودکان در غزه فاجعه بار است. بیش از ۷۰۰ کودک جان خود را در غزه از زمان حملات اسرائیل از دست داده‌اند.

سخنگوی یونیسف گفت: نه جای امنی برای کودکان در غزه است و نه آب و غذا و دارو.

شمار شهدای فلسطینی به حدود ۲۰۰۰ نفر افزایش یافت

فارس نوشت: منابع خبری فلسطین به نقل از وزارت بهداشت غزه خبر دادند به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه شمار شهدای فلسطینی به حدود ۲۰۰۰ نفر افزایش یافته است.

دست رد رئیس بیمارستان العوده غزه به سینه ارتش اشغالگر

فارس نوشت: رئیس بیمارستان العوده در شمال غزه، با اشاره به این‌که، ارتش اشغالگر مهلت داده تا صبح امروز این بیمارستان را تخلیه کند، تاکید کرد که کادر درمان مصمم به ماندن و ارائه خدمات به مجروحان است.

مدیر بیمارستان العوده در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی، تصریح کرد: «ما درخواست تخلیه بیمارستان از سوی اسرائیلی‌ها را رد می‌کنیم زیرا بیمارانی داریم که امکان انتقال آن‌ها، وجود ندارد. کارکنان ما متشکل از ۳۵ پزشک و نیروی پشتیبانی است که مصمم به ماندن و ارائه خدمات به بیماران هستند.

از سوی دیگر، جنبش حماس نیز طی بیانیه‌ای از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی مرتبط خواست که برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی وارد عمل شوند. 

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک، لحظاتی پیش گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه شش دیگر فرصت داده که «برای در امان ماندن» به سمت جنوب نوار غزه بروند. 

حماس از مواضع پوتین قدردانی کرد

فارس نوشت: جنبش مقاومت اسلامی حماس از موضع رئیس‌جمهور روسیه در قبال مردم فلسطین، محکومیت محاصره غزه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان قدردانی کرد.

جنبش مقاومت اسلامی حماس شب گذشته، جمعه ۱۳ اکتبر در بیانیه‌ای از موضع «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در قبال تحولات فلسطین قدردانی کرد.

براساس گزارش شبکه «الجزیره»، حماس اعلام کرد: ما از موضع رئیس‌جمهور روسیه درخصوص محکومیت تجاوزات مستمر علیه مردم‌ و محاصره غزه، قطع کمک‌های امدادی به غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان قدردانی می‌کنیم.

این جنبش همچنین استقبال خود را از «تلاش‌های خستگی ناپذیر روسیه با هدف توقف تجاوزات وحشیانه و سیستماتیک علیه مردم فلسطین در نوار غزه» اعلام کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در اظهارات روز گذشته خود در زمینه جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها گفت: «عملیات زمینی اسرائیل در غزه منجر به تلفات غیرنظامیان خواهد و مهم‌ترین چیز در حال حاضر توقف خون‌ریزی است».

پوتین با اشاره به سنگ‌اندازی‌های ایالات متحده در مساله بحران فلسطین گفته بود: واشنگتن روند حل و فصل منازعه اسرائیل و فلسطین را به انحصار خود درآورده است و حقوق تاریخی مشروع فلسطینیان را نادیده گرفت. احتمال انجام عملیات زمینی در غزه عواقب بسیار بزرگی خواهد داشت.

درگیری شدید مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در جنین

ایرنا نوشت: مبارزان فلسطینی در محله های مختلف شهر جنین در کرانه باختری با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد شنبه به شهر و اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری یورش برده و با مبارزان فلسطینی درگیر شدند.

این درگیری ها هم اکنون در محله های مختلف جنین به شدت ادامه دارد و تک تیراندازهای صهیونیست در پشت بام شماری از منازل این شهر موضع گرفته اند.

نظامیان صهیونیست از جمعه شب تا مداد شنبه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و شمار زیادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

«عدنان عصفور» و «احمد عواد» از اسرای آزاد شده فلسطین و از فرماندهان جنبش حماس از جمله بازداشت شدگان در شهر نابلس هستند.

دور جدید بمباران مناطق مسکونی غزه توسط رژیم صهیونیستی 

ایرنا نوشت: با ورود عملیات طوفان الاقصی به هشتمین روز خود و در ادامه درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی، صهیونیست‌ها بار دیگر چندین منطقه مسکونی در نوار غزه را بمباران کردند.

جنگنده - بمب افکن های رژیم صهیونیستی لحضاتی قبل ساختمان‌های مسکونی در «حی الشیخ» واقع در غرب غزه را هدف قرار دادند.

منابع خبری اعلام کردند که صهیونیست‌ها در حملات جدید خود غرب خان یونس واقع در جنوب غزه را نیز بمباران کردند.

بمب افکن های رژیم صهیونیستی برج های الندی، الصفطاوی و العطاطره در شمال نوار غزه را نیز بمباران کردند.

برخی منابع خبری همچنین از بمباران اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه توسط جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی خبر دادند.

قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز سواحل دریای غزه را گلوله باران کردند.

آمار شهدا در نوار غزه و کرانه باختری از ۱۹۵۰ تن فراتر رفت

در حالی آغاز شده است که بنا بر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، شمار شهدای حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد شنبه تا شامگاه جمعه هفته اخیر، به هزار و ۹۰۰ تن از جمله ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن افزایش یافته است.

مهر نوشت: وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این باره، همچنین تاکید کرد که در نتیجه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در واکنش به عملیات نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان «طوفان الاقصی» نیز، دست کم هفت هزار و ۶۹۶ تن دیگر زخمی شدند.

این وزارتخانه در بیانیه دیگری نیز از شهادت ۱۶ فلسطینی در روز جمعه در چند استان کرانه باختری رود اردن از جمله بیت المقدس اشغالی به ضرب گلوله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد که با محاسبه آنها، شمار شهدا در کرانه باختری از آغاز موج کنونی تشدید تنش در بامداد شنبه گذشته تاکنون نیز به ۵۱ تن رسیده است.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز به نوبه خود، تأیید کرد که کارکنان آن در روز جمعه در کرانه باختری و بیت المقدس اشغالی، به ۲۹۶ مصدوم از جمله ۹۷ زخمی به ضرب گلوله واقعی و ۱۹ تن دیگر نیز با گلوله لاستیکی رسیدگی کردند تا آمار زخمی‌های منطقه مذکور از شنبه گذشته تاکنون به ۹۵۳ نفر برسد.

گفتنی است حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در حالی ادامه دارد که اشغالگران صهیونیست مانند همیشه دست به ارتکاب جنایت نسل‌کشی زده و با استفاده از بمب‌های حاوی فسفر در میان سکوت مجامع بین المللی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهند.

۷۰ شهید در بمباران وحشیانه کاروان آوارگان غزه

مهر به نقل از الجزیره نوشت: 

در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی از زمین، هوا و دریا در حال انجام حملات گسترده و شدید هوایی به نوار غزه است، شبکه خبری الجزیره به نقل از دفتر رسانه دولتی غزه شامگاه جمعه اعلام کرد که تعداد قربانیان بمباران کاروان آوارگان غزه توسط اسرائیل به ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

پیش از این، وزارت بهداشت غزه از شهادت بیش از ۴۰ نفر و زخمی شدن ۱۵۰ نفر در نتیجه حمله اسرائیل به کاروان آوارگان در نوار غزه خبر داده بود.

مناطقی در نوار غزه شاهد جابجایی گسترده غیرنظامیان به دلیل حملات اسرائیل است.

گفتنی است ارتش اسرائیل روز جمعه در بیانیه‌ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند.

این خبر در حال تکمیل است... .

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.