رییس کل دادگستری البرز از صدور کیفرخواست شهردار و اعضای شورای شهر یکی از شهرهای شهرستان ساوجبلاغ به اتهام تشکیل شبکه ارتشا خبرداد.

صدور کیفرخواست شهردار و اعضای شورای شهر یکی از شهرهای ساوجبلاغ

به گزارش قدس آنلاین، حسین فاضلی هریکندی اظهارکرد: پس از بازداشت شهردار یکی از شهرهای ساوجبلاغ با گزارش اداره کل اطلاعات استان البرز، تحقیقات مشخص کرد که همه اعضای شورای شهر نیز با وی مشارکت داشته‌اند و همه اعضای شورای شهر نیز بازداشت شدند که در تحقیقات به بزه‌های ارتکابی اعتراف کردند.
وی اضافه کرد: متهمان شامل شهردار و اعضای شورای شهر در ابتدا با انتصاب نزدیکان خود در پست‌های کلیدی شهرداری، ضمن ارتباط‌گیری با برخی صاحبان کارخانه ها و مالکان، سازنده‌های غیرمجاز و حتی مجاز و عوامل تغییر کاربری غیرمجاز، اقدامات خود را پیگیری می‌کردند.
فاضلی هریکندی به ابعاد دیگر فعالیت این شبکه شکل یافته اشاره کرد و افزود: با ایجاد روابط ناسالم مالی از طرق مختلف، مدیریت پرونده‌های مربوط به مالکین و پرونده‌های طرح شده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، اعمال فشار روحی و کاری و یا با طرح موانع غیرقانونی راسا یا از طریق عوامل خود، از طرفین رشوه در قالب وجه نقد، سکه و دلار دریافت می‌کردند.

رییس کل دادگستری البرز با بیان اینکه در این پرونده علاوه بر شهردار و اعضای شورای شهر، ۲ نفر از کارمندان شهرداری نیز به اتهام دریافت رشوه بازداشت شده‌اند متذکر شد: همچنین پنج نفر از اشخاص خارج از شهرداری شامل چهار شخص حقیقی و یک شخص حقوقی به اتهام پرداخت رشوه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
وی بیان کرد: پرونده پس از صدور کیفرخواست به اتهام «تشکیل شبکه ارتشا»، «تحصیل مال نامشروع» و «پولشویی» در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان البرز در حال رسیدگی است.
رییس کل دادگستری استان البرز یادآور شد: با توجه به بازداشت شهردار و تمام اعضای شورای شهر، مطابق قانون، در غیاب شورای شهر، شهردار از سوی استاندار البرز منصوب شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.