رئیس‌ پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به شناسایی سر شاخه ترویج فساد و کلاهبرداری گفت: ادمین یک صفحه اینستاگرامی که از کاربران فضای مجازی در پوشش فال قهوه کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.

دستگیری سرشاخه ترویج فساد در بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ مهدی قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی مورد رصد و پایش پلیس فتا قرار دارد اظهار داشت: با هرگونه فعالیت‌های مجرمانه برخورد قاطع می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی سر شاخه ترویج فساد و کلاهبردار فال قهوه اینترنتی در بوشهر تصریح کرد: ادمین یک صفحه اینستاگرامی با بیش از نیم میلیون نفر دنبال کننده که به‌صورت مستمر اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی می‌کرد و پس از افزایش میزان بازدید از پست‌های غیراخلاقی مجرمانه و کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و با مجوز قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر سوابق فرد دستگیر شده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مجرم دستگیر شده دارای سوابق متعدد مجرمانه از جمله کلاهبرداری اینترنتی، تولید و انتشار تصاویر مبتذل و برداشت اینترنتی غیرمجاز بانکی در سنوات گذشته است و با انتشار گسترده محتواهای غیراخلاقی در صفحه اینستاگرامی خود، آمار دنبال کننده صفحه را افزایش داد و اقدام به کلاهبرداری از آنان در پوشش فال قهوه می‌کرد.

سرهنگ قاسمی  اضافه کرد: با هماهنگی دستگاه قضا استان بوشهر، متهم در مخفیگاهش حوالی شهر بوشهر دستگیر و چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند، تجهیزات رایانه‌ای و دوربین فیلمبرداری که برای ارتکاب جرم از آنها استفاده می‌کرد کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: مجرم دستگیر شده به کسب درآمد و انجام کلاهبرداری با انتشار گسترده ده‌ها هزار محتوای مبتذل و مستهجن در یکسال گذشته اعتراف کرده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اضافه کرد: پیگیری پرونده تا زمان مشخص شدن دامنه جرایم ارتکابی و میزان دریافت مبالغ کلاهبرداری شده و شناسایی هم دستان و مرتبطین احتمالی وی به‌صورت ویژه با همکاری مرجع محترم قضایی ادامه دارد.

سرهنگ قاسمی بیان کرد: پایش مستمر فضای مجازی با هدف سالم‌سازی این بستر برای حضور ایمن کاربران خصوصاً خانواده‌ها و فرزندان آنها توسط پلیس فتا ادامه دارد و مبارزه با مجرمین که به هر صورت با اقدامات خود سبب ترویج ابتذال و فساد در فضای مجازی و نگرانی خاطر شهروندان قانونمند می‌شوند ،در اولویت مأموریت پلیس فتا قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.