رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: هفت هزار پرونده جرایم سایبری طی نیمه نخست امسال در استان تشکیل شده است.

۷ هزار پرونده جرایم سایبری در خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ علی اکبر قرایی پور اظهار کرد: جرایم سایبری در استان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی اضافه کرد: کشف جرایم سایبری نیز در این بازه زمانی پنج درصد رشد داشته است.

وی گفت: کلاهبرداران سایبری از روشهای مختلفی از جمله آگهی خرید و فروش در نرم افزار دیوار، شارژ کیف پول، شارژ شگفت انگیز، سهام عدالت و برخورداری از کمک معیشت لینک اینترنتی ارسال می کنند که چنانچه مخاطب این لینک ها را نصب کند به اطلاعات حساب بانکی و پیامک رمز بانکی دسترسی پیدا می کنند.

قرایی پور با تاکید بر آگاه سازی مردم در این حوزه افزود: در حوزه پیشگیری، اقدامات گسترده ای صورت گرفته و بنا به ضرورت و براساس نوع جرم در فضای مجازی، محتوای آموزشی تهیه و به جامعه هدف از جمله دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان ارائه شده است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از ۲ سال پیش در استان به صورت ۲۴ ساعته برای دریافت گزارشهای راهنمایی شهروندان در موارد مربوط به جرایم سایبری فعال شده است.

وی از شهروندان خواست تا روی هیچ آدرس اینترنتی ارسالی با سرشماره شخصی کلیک نکنند و هنگام دریافت پیامک های قضایی به سرشماره آن دقت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.