۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 924533

رزمایش بزرگ توکیو و واشنگتن در استان‌های جنوب شرقی ژاپن و جزیره شمالی این کشور آغاز شد.

آغاز رزمایش بزرگ ژاپن و آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی دولتی ان اچ کی ژاپن شنبه گزارش داد که توکیو و واشنگتن رزمایش بزرگی را در استان‌های جنوب شرقی کیوشو و اوکیناوا و جزیره شمالی هوکایدو برای تمرین دفاع از جزایر دور افتاده آغاز کردند.

در این گزارش آمده است: این رزمایش مشترک که حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از نظامیان ژاپنی و آمریکایی در آن شرکت دارند، تا پایان ماه جاری (میلادی) ادامه خواهد داشت و در طول این رزمایش، ارتش ایالات متحده برای اولین بار در جزیره ژاپنی ایشیگاکی ژاپن که در نزدیکی جزیره تایوان قرار گرفته است، مستقر خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: در این رزمایش از هواپیمای نظامی آمریکایی اُسپری وی-۲۲ برای تمرین تخلیه سربازان مجروح استفاده خواهد شد.

در این گزارش آمده است: این رزمایش مشترک در واکنش به افزایش فعالیت محلی چین انجام می‌شود و نیروهای زمینی دفاعی ارتش ژاپن و تفنگداران دریایی ایالات متحده در آن مشارکت دارند.

توشیکازو یامانه فرمانده نیروی زمینی ارتش غرب ژاپن در مراسم افتتاحیه این رزمایش که در شهر کوماموتو برگزار شد، گفت: اجرای این رزمایش ارتباط مستقیمی با امنیت ژاپن و منطقه هند و اقیانوس آرام دارد.

به گفته شبکه تلویزیونی ان اچ کِی، مقامات استان اوکیناوا از وزارت دفاع ژاپن درخواست کردند که با اتخاذ تدابیر لازم، تاثیرات برگزاری این رزمایش را بر زندگی ساکنان این استان به حداقل برسانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.