رئیس سازمان سینمایی سوره گفت: در سه سال گذشته پرده اکران سینمایی کشور به ۲۰۰ مورد افزایش یافته است.

پرده اکران سینمایی در کشور به ۲۰۰ مورد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا جعفریان در آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر ارومیه اظهار کرد: در حالی که تا سه سال گذشته ۱۰۰ پرده اکران داشتیم، این رقم امروز در پایان فاز نخست توسعه‌ای در کشور به ۲۰۰ پرده اکران افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حوزه هنری انقلاب اسلامی در ۲۴ استان کشور، سینما دارد و مردم از خدمات آن در حوزه فرهنگی بهره مند هستند.

رئیس سازمان سینمایی سوره ادامه داد: با توجه به آمار موجود، یک سوم اکران کشور در حوزه سینمایی سوره صورت می‌گیرد.

جعفریان اظهار کرد: در دوره جدید بعد از سه سال قرار است فازهای جدیدی را شروع کنیم که احداث فروشگاه کتاب و زمین بازی برای کودکان را شامل می‌شود.

وی گفت: تولید محتوا از جمله تولید انیمیشن نیز از جمله برنامه‌هایی است که ورود کرده ایم و توفیقات خوبی نیز به دست آمده است.

جعفریان افزود: درکنار تولید محتوا باشگاههای فیلم برای جوانان در استان‌ها تأسیس خواهد شد که امیدواریم آذربایجان غربی یکی از نخستین استان‌ها در این حوزه باشد.

معاون راهبردی حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز دراین مراسم به بیان خاطراتی از شهید باکری پرداخت و گفت: قرار بود حوزه هنری پایگاه همیشه حزب اللهی هنر باشد که امیدواریم به این هدف رسیده باشیم.

سعید لشکری افزود: به عهدی که با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسته ایم پایبند هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه با احداث این سالن، وضعیت زیرساخت‌های سینمایی در ارومیه بهبود یافت، ادامه داد: امیدواریم استان‌های اردبیل و زنجان و دیگر شهرهای منطقه شمال غرب نیز این امر صاحب چنین سینماهایی شود.

در این مراسم طی حکمی از سوی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، هادی سعیدی فرد به عنوان رئیس جدید حوزه هنری آذربایجان غربی معرفی و از زحمات احد هوشمند قره باغ، رئیس پیشین تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.