جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر جذب کامل سهمیه کودی و بذر در سال زراعی جاری کشاورزان بر اساس مبنای الگوی کشت ابلاغی تاکید کرد.

تاکید جهاد کشاورزی خراسان رضوی بر جذب کامل سهمیه کودی و بذر کشاورزان

غلامحسین ساربان در دومین جلسه ستاد زراعت استان با اشاره به  طرح جهش تولید در دیمزارها پیگیری فوری شهرستان‌ها را برای تامین بذر دیم از استان حیاتی دانست اظهار کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها برای جذب کامل سهمیه کودی و بذر در سال زراعی جاری بر مبنای الگوی کشت ابلاغی برنامه ریزی داشته باشند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: شهرستان‌های کوهسرخ، نیشابور، چناران و تربت جام در خصوص جذب کود ازته در رتبه بالا و شهرستان‌های طرقبه وشاندیز، صالح آباد، بجستان و خلیل آباد کمترین درصد جذب را دارند.

وی گفت: سطح ابلاغی گندم آبی در خراسان رضوی  ۱۲۳ هزار هکتار و گندم دیم ۷۵ هزار هکتار است که ۱۵ هزار هکتار گندم آبی و ۱۵۰ هکتار گندم دیم تاکنون کشت شده است.

ساربان افزود: همچنین ۱۲۰ هزارهکتار جو آبی و ۲۰ هزار هکتار جو دیم به استان ابلاغ شده است که تاکنون ۸۵۰۰ هکتار کشت جو آبی انجام شده و با توجه به قیمت پایین جو دغدغه تخصیص سطوح کشت جو به گندم و ایجاد مشکلات برای دامداران در سال آینده وجود دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح ابلاغی کشت کلزا ۵ هزار هکتار اعلام شده است که تاکنون ۲ هزار و ۷۵۲ هکتار کشت و ۲ هزار و ۲۹۰ هکتار آبیاری شده است.

وی افزود: شهرستان‌های گلبهار، مشهد، تایباد، تربت حیدریه و داورزن بیش از ۵۰ درصد سهمیه ابلاغی کلزا را کشت نموده اند و سایر شهرستان‌ها در فرصت محدود باقی مانده باید با هماهنگی مدیریت زراعت و مرکز تحقیقات کشاورزی پیگیر فوری کشت و تغذیه مزارع کلزا باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.