اگر رژیم صهیونیستی بصورت مستقیم به نوار غزه حمله زمینی انجام دهد طبیعتا جنگ گسترش خواهد یافت و بازیگران بیشتری وارد میدان نبرد شوند و حتی دامنه جنگ به کشورهای سوریه، لبنان و حتی عراق نیز سرایت خواهد کرد.

احتمال گسترش درگیری ها به خارج غزه با محوریت مقاومت

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار حدود هزار نفر از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور، با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه، قطع ضروری بمباران‌ها را مورد تأکید قرار دادند و با اشاره به نقش ملموس آمریکایی‌ها در سیاست‌گذاری اقدامات صهیونیست‌ها، گفتند: ملت‌های مسلمان و حتی مردم غیرمسلمان جهان از جنایات جاری رژیم اشغالگر جداً عصبانی هستند و اگر این وحشی‌گری‌ها ادامه یابد، مسلمانان جهان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد.این سخنان در حالی توسط حضرت ایت خامنه ای بیان شد که روز یکشنبه دبیرکل جنبش نجباء در گفت‌وگو با رهبران حماس و جهاد اسلامی فلسطین گفت که این گروه مقاومت، آماده ورود به میدان نبرد غزه است و هیچ کمکی را دریغ نخواهد کرد.

در همین رابطه با حسن هانی‌زاده، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره احتمال ورود محور مقاومت به جنگ غزه، گفت: امروز شرایط میدانی در نوار غزه بسیار پیچیده شده است بطوریکه به نظر می رسد در طی روزهای آینده شرایط در این منطقه(غزه) دگرگون و بصورت بحرانی رقم بخورد و در گیری ها به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی منتقل شود، احتمال ورود مستقیم محور مقاومت در روز های آینده وجود دارد. وی تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی بصورت مستقیم به نوار غزه حمله زمینی انجام دهد طبیعتا جنگ گسترش خواهد یافت و بازیگران بیشتری وارد میدان نبرد شوند.و حتی دامنه جنگ به کشورهای سوریه، لبنان و حتی عراق نیز سرایت خواهد کرد.

واژگان کلیدی سخنان رهبری درباره محور مقاومت

او با اشاره به سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب درباره جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه که روز گذشته در دیدار با نخبگان  در حسینه امام خمینی برگزار شد، افزود: ایشان فرمودند اگر جنایات غزه متوقف نشود، نمی‌توان جلوی مقاومت را گرفت.این بیانات دارای واژه های کلیدی است که نشان از  اهمیت و راهبرد مهم محور مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس می باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیادر ادامه تصریح کرد: ایشان نسبت به سکوت مجامع بین المللی،  سازمان های حقوق بشری و رفتار دوگانه غرب  به ویژه ایالات متحده آمریکا نسبت به مسائل غزه انتقاد داشتند.

هانی‌زاده به وضعیت غزه در طی ده روز گذشته پرداخت و افزود: این شهر امروز به شدت از سوی رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار می گیرد و شمار شهدا از سه هزار نفر و مجروحان از 12هزار نفرتجاوز کرده و جامعه جهانی در این جنایات سکوت اختیار کرده است.

جلسه ای با محوریت  تحولات غزه در امان

وی به سفر بایدن به منطقه که قرار است روز چهارشنبه صورت بگیرد اشاره کرد و گفت:  قرار است امروز در پایتخت اردن شهر امان جلسه ای با حضور بایدن رئیس جمهور آمریکا، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و عبدالله بن حسین پادشاه اردن برگزار می شودکه در این جلسه آخرین تحولات نوار غزه مورد بررسی قرار می گیرد.

او در ادامه گفت: آنچه که امروز ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و کشورهای فرامنطقه ای خواستار آن می باشند کوچ اجباری مردم غزه از طریق بمباران های شدید( صهیونیست ها)  و اسکان آنها در صحرای سینا می باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیادر پایان اظهار داشت: امروز ابتکار عمل میدانی در دست رزمندگان فلسطینی قرار دارد اما احتمال این وجود دارد ارتش رژیم صهیونیستی یک جنگ خونینی در شهر غزه در طی روز های آینده صورت دهد چراکه آمریکا با استقرار تفنگداران دریایی خود در کنار سربازان اسرائیلی قصد دارد به نوعی لکه شکست عملیات طوفان الاقصی را پاک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.