رییس شورای اسلامی شهر تهران با محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان معمدانی گفت: همه ما در برابر این جنایت، مسوولیم و از کنار این مسوولیت سنگین نمی‌توان به راحتی گذشت و آماده‌ایم به کمک ملت مظلوم فلسطین بشتابیم.

چمران: آماده‌ایم به کمک ملت مظلوم فلسطین بشتابیم/ اسراییل از طوفان جهانی بهراسد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی چمران روز چهارشنبه در پی بمباران وحشیانه بیمارستان معمدانی در غزه در نشستی با رسانه‌های بین المللی افزود: رژیم اشغالگر قدس شب گذشته عملیات جنایتکارانه وحشیانه بی نظیری را در تاریخ بشریت انجام داد و با وقاحت تمام اقدام به بمباران یک بیمارستان کرد و تعداد زیادی از مردم بیگناه از جمله زنان و کودکان و مجروحین بی گناه را در این مکان به شهادت رساند.

وی ضمن تقبیح این عمل وحشیانه و محکوم کردن آن از سوی همه ملت‌های مسلمان و مردم آزادیخواه جهان اظهار کرد: صرفا این تقبیح کردن‌ها، صحبت کردن‌ها و بیانیه دادن‌ها کافی نیست و نیاز است تا یک اقدام عملی از سوی دنیای اسلام و دنیای آزاد در مقابل این جنایت‌ها به منصه ظهور برسد و ما شاهد این باشیم که هرچه زودتر و سریعتر هم بمباران‌های وحشیانه رژیم اشغالگر قدس پایان بپذیرد علاوه بر محکوم کردن این جنایت این رژیم منحوس بخاطر چنین جنایت بزرگی در دادگاه‌های بین المللی جهانی به محاکمه کشیده شود تا امکان استمرار و ادامه این راه را نداشته باشند.

رییس شورای شهر تهران خطاب به همه کشورهای آزاد جهان و مسلمین دنیا ادامه داد: کدام فرد و یا کشوری می‌تواند شاهد این باشد که بیش از هزار نفر یک شبه و در چند لحظه در بیمارستانی که خود رژیم اشغالگر قدس اعلام کرده بود که آنجا یک پناهگاه است و مردم می‌توانند در آنجا پناه ببرند را بمباران کنند؟

چمران با تاکید بر اینکه همه ما در برابر این جنایت مسوولیم و از کنار این مسوولیت سنگین نمی‌توان به راحتی گذشت، افزود: این جنایت ضد انسانی و ضد بشری در قاموس هیچ ملت و کشوری نمی‌گنجد و ما هم بشدت آن را نه تنها محکوم می‌کنیم، بلکه آماده هستیم تا به کمک ملت مظلوم و مسلمان فلسطین در غزه و سایر نقاط بشتابیم.

وی یادآور شد: رژیم اشغالگر قدس باید از این طوفان جهانی در هراس باشد و بترسد از روزی که این طوفان هستی او را بر باد دهد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام های جداگانه ای ضمن تسلیت، این فاجعه غیرانسانی را محکوم کردند.

وزارت بهداشت فلسطین شامگاه سه‌شنبه از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر توسط اشغالگران صهیونیست خبر داد.

بیمارستان المعمدانی یا الاهلی العربی یکی از مهمترین بیمارستان‌های نوار غزه در محله الزیتون در جنوب شهر غزه قرار دارد، این بیمارستان متعلق به کلیسای المعمدانی (تعمیددهنده یا باپتیست) در فلسطین است و از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های این کشور به شمار می‌رود.

مردم کشورهای مختلف اسلامی و عربی دیشب و بعد از انتشار خبر حمله به این بیمارستان در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی که آن را نمونه ای از وحشیگری قرن ۲۱ خواندند، در خیابان ها حضور یافتند و خشم خود را با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به نمایش گذاشتند.

مردم تهران نیز در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به این بیمارستان سه‌شنبه شب در تجمع اعتراضی در میدان فلسطین، کشتار مردم بی گناه غزه را محکوم کردند و شعار «مرگ بر اسراییل»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با اسراییل»، «سپاهی با غیرت موشک جواب موشک» سر دادند.

از ساعت ۱۵ امروز نیز تجمع ضد صهیونیستی مردم تهران با سخنرانی رییس جمهور در خیابان انقلاب  اغاز شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.