دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس گفت: با توجه به ظرفیت هایی که مجامع حقوقی کشورمان و مجامع حقوقی کشورهای دوست و حامی فلسطین دارند، می توانیم طی روزهای آینده به صورت اقدامات فوری، منشا برخی از اقدامات باشیم.

دبیرکل کنفرانس حمایت از فلسطین مجلس: ابعاد حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  نخستین نشست بررسی راه های حقوقی حمایت از غزه امروز (چهارشنبه  ۲۵ مهر ماه) در محل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از  فلسطین برگزار شد.

در این نشست که سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از  فلسطین مجلس شورای اسلامی،کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، گروه ها، تشکل های فعال و سازمان های مردم نهاد در حوزه حقوق بین الملل، کارشناسانی از وزارت امورخارجه و اساتید دانشگاه حضور داشتند، راه های حقوقی حمایت از ملت مظلوم فلسطین بویژه مردم غزه مورد بررسی قرار گرفت.

سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین مجلس در خصوص این نشست گفت: با توجه به جنایت عظیمی که طی ۱۲ روز گذشته در سرزمین مقدس فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شکل گرفته و از طرفی این جنایت دارای ابعاد حقوقی بسیار مهمی از جمله نقض واضح حقوق بشر، نسل کشی گسترده ، جنایت علیه کل بشریت، بستن آب و غذا و خروج مجروحان می باشد؛ بنابراین این موارد باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: در این نشست از تمام تشکل های حقوقی رسمی و مردمی فعال در کشور و برخی از اساتید برجسته حقوق دانشگاه های تهران دعوت بعمل آمد تا با یک هم اندیشی، راه های اقدام عاجل حقوقی برای جلوگیری از این نسل کشی مورد بررسی قرار گیرد.

دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از  فلسطین مجلس بیان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که مجامع حقوقی کشورمان  و مجامع حقوقی کشورهای دوست و حامی فلسطین دارند، می توانیم طی روزهای آینده به صورت اقدامات فوری، منشا برخی از اقدامات باشیم.

ابطحی اضافه کرد: گروه ها، تشکل های فعال و سازمان های مردم نهاد در حوزه حقوق بین الملل و اساتید دانشگاه در این نشست بسیار فعالانه حاضر شده و برنامه های خود را بشکل واضح بیان کردند از طرفی این جلسات بصورت مستمر و مداوم با حضور مسئولان قوه قضائیه و وزارت امور خارجه و برخی از نهاد های رسمی برگزار خواهد شد و  آثار آن جهت تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی خواهد شد.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.