۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 925937

میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۰۵نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط سالم است، همچنین دو منطقه امامیه و هفت حوض در شرایط پاک گزارش میشوند.

هوای مشهد در شرایط سالم قرار دارد

به گزارش قدس خراسان و بر اساس اطلاعات مرکز پایش آلایندگی های زیست محیطی شهرداری مشهد، میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۰۵نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط سالم است و شاخص لحظه ای نیز با عدد ۶۹ از سالم بودن هوا برای شهروندان مشهدی خبر می‌دهد.

هم اکنون کیفیت هوا در دو ایستگاه امامیه و هفت حوض با عدد ۴۹ در شرایط پاک قرار دارد. این در حالی است که از ابتدای امسال مشهد در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۱۵۷ روز هواتی سالم، ۳۷ روز ناسالم برای گروههای حساس، ۶ روز ناسالم برای همه افراد و ۲ روز نیز شرایط بسیار ناسالم را تجربه کرده است.

به شهروندان توصیه می‌شود در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده، از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است؛ همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.