ژانگ جون سفیر چین در سازمان ملل متحد، گفت: وتوی قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا قابل توجیه نیست.

چین: وتوی قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا قابل توجیه نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نماینده چین در سازمان ملل متحد، اظهار کرد: وتوی قطعنامه خاورمیانه پیشنهادی برزیل در مورد توقف درگیری میان (رژیم) اسرائیل و حماس در شورای امنیت از سوی آمریکا قابل توجیه نیست.

ژانگ تاکید کرد: برای محافظت از غیرنظامیان و جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی لازم است جنگ میان اسرائیل و حماس متوقف شود.

نماینده چین در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه در حمله هوایی به بیمارستان «المعمدانی» غزه صدها غیرنظامی کشته شدند، تصریح کرد: ما حمله هوایی به این بیمارستان را به شدت محکوم می‌کنیم و از اسرائیل می‌خواهیم که تعهدات خود را طبق قوانین بین‌المللی بشردوستانه با جدیت انجام دهد.

دومین نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی همزمان با دوازدهمین روز درگیری ها میان نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل آغاز شد تا اعضای این شورا به ریاست برزیل اوضاع خاورمیانه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بررسی کنند که قطعنامه پیشنهادی برزیل نیز به تصویب نرسید و آمریکا آن را وتو کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه (۱۶ اکتبر / ۲۴ مهر) نیز پیش‌نویس قطعنامه روسیه در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین را تصویب نکرد زیرا فقط پنج کشور به آن رای مثبت دادند بنابراین، این قطعنامه رای کافی برای تصویب دریافت نکرد.

گفتنی است؛ نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.