رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: یک هزار میلیارد ریال برای اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی در پهنه‌های معدنی حدفاصل شهرستان های سبزوار و بردسکن با جلب همکاری سازمان زمین‌شناسی هزینه شد.

هزار میلیارد ریال برای ژئوفیزیک هوایی معادن سبزوار هزینه شد

به گزارش قدس خراسان، حسین شریعتمدار تهرانی اظهار کرد: اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی در بیش از ۱۵ هزار کیلومتر از گستره این منطقه با هدف اکتشاف ذخایر پنهان و عمقی معدنی در حال اجراست.

وی افزود: از طریق عملیات ژئوفیزیک هوایی امکان شناسایی و تهیّه شناسنامه جامـع از ذخیره های احتمالی معدنی در اختیار دستگاه های مرتبط و سرمایه گذاران قرار مـی گیرد.

شریعتمدار تهرانی تصریح کرد: همچنین با اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی، اطلاعات جامع و کاملی از ظرفیت های معدنی منطقه فراهم شده و بر اساس آن برنامه ریزی لازم برای استخراج و ایجاد صنایع فرآوری و ارزش افزوده فراهم می شود.

گفتنی است؛ اوایل خرداد امسال در راستای توسعه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف معادن در کشور، مطالعات ژئوفیزیک هوایی در منطقه سبزوار آغاز شد.

مطالعات ژئوفیزیک هوایی به میزان ۸۸ هزار کیلومتر خطی از پهنه های شهرستان های سبزوار و بردسکن واقع در غرب خراسان رضوی، به‌منظور شناسایی ذخایر معدنی پنهان استان در مساحتی حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع انجام می شود.

منطقه سبزوار با ۱۷۸ معدن در حال بهره برداری به لحاظ کمیت و تنوع مواد معدنی یکی از قطب های معدنی مطرح در کشور است.

مواد معدنی شناسایی شده در این منطقه شامل کرومیت، منگنز، مس، کانسنگ طلادار، آهن تیتانیوم‌دار، گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر، بنتونیت، سنگ گچ، گچ خاکی، سنگ آهک، سنگ لاشه و مالون، شن و ماسه، فلدسپات، کائولن، خاک صنعتی و تالک سرپانتین است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.