۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 926311

یک روانشناس کودک و نوجوان با تاکید بر ضرورت مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه گفت افزایش مشارکت دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه، به آنها احساس مسئولیت در قبال محیط یادگیری و جامعه می‌دهد.

ضرورت مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه

فاطمه قاسم‌زاده با بیان اینکه مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه یکی از موضوعات مورد توجه متولیان تعلیم و تربیت در کشور است، اظهار کرد: «اکنون در هفته پیوند اولیا و مربیان هستیم و با توجه به اهمیت مقوله تربیت، این هفته بهترین فرصت است تا در انجمن‌های اولیا و مربیان، درباره افزایش مشارکت دانش‌آموزان نیز بحث و گفت‌وگو شود.»

وی افزود: «از آنجا که تربیت فرآیندی است که یک معلم به تنهایی قادر به اجرای آن نیست بلکه با همکاری اولیا محقق خواهد شد، بنابراین نیاز است که در امور مشترک مدرسه و خانه نیز دانش‌آموزان مشارکت داشته باشند تا امور تربیتی در مسیر درستی قرار بگیرد.»

این روانشناس کودک و نوجوان تصریح کرد: «بررسی موارد مشاوره‌ای نشان می‌دهد، اگر دانش‌آموزان در مدرسه مشارکت نکنند یادگیری و حتی سلامت روان آنها به خطر می‌افتد و باید گفت که در این مسیر، معلمان می‌توانند تاثیرگذار باشند. مشارکت دانش‌آموزان در مدرسه بر حضور منظم در مدرسه نیز تاثیر می‌گذارد، که عامل کلیدی برای پیشرفت آموزش و سلامت روان آنهاست. علاوه بر این مشارکت می‌تواند رفتارهای خشونت آمیز و احتمال وقوع مشکلات عاطفی را کاهش دهد.»

وی تاکید کرد: «دانش‌آموزان نباید احساس کنند مدرسه فقط جایی برای نوشتن و امتحان دادن است بلکه فضای کلاس درس باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان مشتاقانه در فعالیت‌های مدرسه مشارکت کنند و از آن لذت ببرند. این فضا اکنون در بسیاری از مدارس وجود دارد زیرا اولیای مدرسه و خانه به این نتیجه رسیدند که مشارکت دانش‌آموزان تا چه اندازه می‌تواند به سلامت روان نوجوانان کمک کند.»

منبع: پانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.