معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه(واحد ملکی غیرمنقول) و ۲۱۵ هزار موقوفه در کشور وجود دارد.

معاون اوقاف کشور: یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه در کشور وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید اوقاف و امور خیریه گیلان در شبستان بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) رشت با اشاره به اهمیت عمل به نیات واقفان و توجه جدی اوقاف و امور خیریه به این مهم اظهار داشت: بیش از ۸۳۰ نیت برای وقف نامه‌ها در کشور به دست آمده‌ است.

وی وقف را چشمه همیشه جاری عنوان کرد و افزود: وقف ریشه در باورها و اعتقادات آنانی دارد که جهان را خالی از جنگ و فقر می‌خواستند و برای وقف اقدام کردند.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف با بیان اینکه وقف پایگاه عقیدتی و دینی عمیقی دارد، خاطر نشان کرد: واقفان انسان‌های فرهیخته‌ای هستند که در امر نوعدوستانه و خداپسندانه وقف ورود می کنند و اموالشان را به نیات مختلف می بخشند.

نوری زاده حفظ موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان و افزایش بهره‌وری در حوزه سرمایه‌گذاری را سه وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: اوقاف سرمایه‌های سرشاری دارد که نیروی انسانی مهمترین سرمایه این سازمان است.

معاون امور استان ها و مجلس سازمان اوقاف اظهار کرد: پایگاه اوقاف، پایگاهی مردمی و دینی است که در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی فعالیت دارد.

نوری‌زاده در ادامه با اشاره به وجود امام زادگان در سطح کشور و ۹۴۱ بقعه متبرکه در استان گیلان اضافه کرد: هر زمان که خستگی روحی احساس می شود با زیارت امام زادگان دلمان آرام می گردد و به آرامش می رسیم.

مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این مراسم با تشریح عملکرد ۶ ساله مسئولیت خود در این مجموعه گفت: در این مدت، ۱۵۰ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده با بیان اینکه در ۶ سال گذشته سه هزار و ۵۳۵ هکتار از اراضی مربوط به موقوفات سند دار شدند، اظهار کرد: در این مدت ۲۰۰ هزار اصله درخت در گیلان کاشته شده‌است.

وی افزود: تربیت ۲۳ هزار و ۹۲۸ حافظ قرآن کریم، برگزاری ۴۱۱ محفل انس با قرآن، هزار و ۵۷۷ جلسه تفسیر و ۸۹۹ جلسه ترتیل و جزخوانی قرآن کریم از دیگر کارهای انجام شده در این مدت است.

در این مراسم ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده مدیرکل پیشین اوقاف و امور خیریه گیلان؛ حجت الاسلام اسماعیل تدینی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

استان گیلان دارای پنج هزار موقوفات، ۲۳ هزار رقبه و ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.