معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آذربایجان‌غربی از نظر معادن به عنوان یکی از استان‌های برخوردار محسوب می‌شود و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این حوزه مورد توجه دولت قرار دارد.

اسلامی: توسعه اقتصادی کشور را با محوریت معادن و صنایع ‌دنبال می‌کنیم

به گزارش  قدس آنلاین، محمد اسلامی صبح امروز و در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول امسال و در کمتر از ۲ ماه، دومین سفر به آذربایجان‌غربی را داریم که  این امر نشان دهنده اهمیت استان و منطقه از نظر معادن و نیز اهمیت موضوعات صنعتی و معدنی در آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی و معدنی به عنوان یکی از نقاط قوت و عطف در فعالیت‌های اقتصادی است که در آذربایجان‌غربی با وجود این نعمت عظیم شاهد کم توجهی بودیم و در دولت سیزدهم به دنبال تقویت این بخش هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، عنوان کرد: باید جریان صنعتی در آذربایجان‌غربی با توجه به همسایگی این استان با کشورهای مهم منطقه انجام پذیرد و شاهدیم که اکتشافات معدنی و صنعتی در این حوزه بسیار مهم و دارای جایگاه ویژه است.

وی ادامه داد: همکاری مطلوب دولت سیزدهم به ویژه در بخش اقتصادی و مدیران استانی در این منطقه نشان می‌دهد که موضوع معادن جزو اصلی‌ترین اقدامات است و باید در استانی نظیر آذربایجان‌غربی در صدد فعالسازی این بخش باشیم.

اسلامی گفت: توسعه اقتصادی با محوریت معادن و صنایع در مناطق مختلف کشور را دنبال می‌کنیم که در راستای این امر باید استان‌هایی نظیر آذربایجان‌غربی که دارای مرزهای مشترک هستند، عنوان قطب اقتصادی را داشته باشند و این مهم پشتوانه‌ای برای اعتلای اقتصادی کشور باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.