وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر پرند می‌تواند در آینده به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری استان تهران باشد و در وزارت فرهنگ این مسیر دیده شده که با توجه به دسترسی های ارتباطی جشنواره‌های مهم کشوری با ایجاد فضاهای فرهنگی در این شهر برگزار شود.

وزیر فرهنگ: پرند پایگاه فرهنگی و هنری استان تهران می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی اسماعیلی روز دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث مسکن هنرمندان و خبرنگاران در شهر پرند با اشاره به مشکلات فرهنگ و رسانه اظهار داشت با اولین کلنگ زنی شهر هنر در شهر پرند رباط کریم تمام اهالی فرهنگ و هنر که تا به امروز صاحب‌ مسکن‌ نشدند صاحب‌ خانه‌ خواهند شد واین طرح در همه استان‌های کشور ادامه‌ پیدا خواهد کرد.

وی افزود: سرفصل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد برنامه‌های تحولی و دارای نقش برجسته است و توسعه آموزشی و ساخت اماکن فرهنگی جزو وظایف وزارت فرهنگ بوده و تا تحقق این وظایف برای اهالی فرهنگ و هنر تلاش خواهیم کرد.

اسماعیلی هدف وزارتخانه متبوعش را ارائه کارنامه قابل توجه در این دولت خواند و خاطرنشان کرد: ما دنبال حکمرانی نوین فرهنگی هستیم و با ایجاد فضای جدید در برنامه هفتم مبنی بر اصول روشن جلو می‌رویم و این مسیر با درایت و شتاب بیشتری اجرا می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاکید رئیس جمهور بر این است که جریان فرهنگی و هنری کشور بدون هرگونه حاشیه و مسائل آزاردهنده با پشتیبانی دولت ادامه پیدا کندو حل مسائل معیشتی و مسکن اهالی هنر در اولویت است و مشکلات جامعه هم اقتضا می‌کند که در اولویت برنامه های مسئولان قرار گیرد.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون یکصد هزار نفر از اهالی هنر و رسانه عضو صندوق اعتباری هنر هستند که در این ۲ سال ۲۸ هزار نفر اضافه شدند.

اسماعیلی ادامه داد: در بخش خبرنگاران نیز طی این ۲ سال شروع دولت سیزدهم شمار اعضای صندوق اعتباری هنر از چهار هزار نفر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و همه اهالی فرهنگ و هنر مورد حمایت این صندوق هستند.

وی خاطرنشان کرد: درهمه نقاط کشور برای کارکنان وزارتخانه و اصحاب فرهنگ و هنر مسکن تدارک دیده می شود و این پروژه ها با شتاب بیشتری ادامه‌ پیدا می کند و هدف ایجاد شهر هنر براین است که دولت با پیوست فرهنگی در همه طرح‌های مهم جلو برود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی یادآور شد: شهری مثل پرند می‌تواند در آینده به عنوان پایگاه فرهنگی و هنری استان تهران باشد و در وزارت فرهنگ این مسیر دیده شده که با توجه به دسترسی های ارتباطی جشنواره‌های مهم کشوری با ایجاد فضاهای فرهنگی در این شهر برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.