با اتمام مجموعه «وکیل شگفت‌انگیز» از امشب شاهد پخش «جشنواره فیلمهای کوتاه داستانی» از شبکه دو سیما خواهید بود.

پخش نخستین قسمت «جشنواره فیلم‌های کوتاه داستانی» در شبکه دو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه دو سیما، در نخستین قسمت این جشنواره، فیلم‌های کوتاهی همچون «آخرین ایستگاه»، «سلام»، «علمک» و «آنتراکت» روانه آنتن خواهد شد.

فیلم کوتاه «آخرین ایستگاه» اثری از مصطفی سلطانی، نمایشگر تلاش‌های مادری است که مثل تمامی مادران برای فرزند خود آذوقه و لباس مهیا می‌کند ولی در پایان فیلم می‌بینیم با تمامی ملزوماتی که مهیا کرده بر سر مزار فرزند شهید خود حاضر شده و برایش فاتحه‌ای نثار می‌کند.

فیلم کوتاه «سلام» محصول خانه فیلم داستانی، به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی، تهیه‌کنندگی جبرئیل نجفی و حسین اسدی و نویسندگی اکرم صادقی درخصوص شهدای مدافع حرم است. در این فیلم کوتاه می‌بینیم با طولانی شدن بی‌خبری از پدر «امید»، در محله‌شان شایع می‌شود که او شهید شده است. همه خانواده نگران و منتظرند و امید که پسربچه‌ای خجالتی است نذر می‌کند برای سلامتی پدر به هزار نفر سلام کند. سجاد اسماعیلی و امیرحسین عزیزی از جمله بازیگران این اثر هستند.

فیلم کوتاه داستانی «علمک» محصول باشگاه فیلم سوره، به نویسندگی و کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی حسین شیرعلی برگرفته از داستان نصب غیراستاندارد علمک گاز در پیاده رو و بازخورد مردم در برخورد با آن است. این فیلم داستان علمکِ گازی است که به‌ صورت غیراستاندارد در پیاده‌رو نصب ‌شده و سر عابران با آن برخورد می‌کند. بازخورد رهگذران و تلاش برای برطرف‌ کردن این مانع در فیلم نمایش داده می‌شود. هرکدام از این افراد، واکنش خاص خودشان را دارند تا این‌ که یک روحانی از پیاده‌رو می‌گذرد و سرش به علمک می‌خورد. حالا مخاطب منتظر واکنش اوست و… . در این فیلم هنرمندانی همچون سیروس سپهری، امیر شاه علی، ابوالفضل وزیری، میلاد رمضانی وعلی خوش گفتار به ایفای نقش می‌پردازند.انیمیشن کوتاه داستانی «آنتراکت» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه برگرفته از داستان تک تیراندازی اسرائیلی است که در جریان جنگ ۲۰۱۴ غزه با انتشار پستی در صفحه فضای مجازی خود ادعا کرد در یک روز توانسته ۱۳ کودک فلسطینی را مورد هدف قرار دهد.

این انیمیشن محصول باشگاه فیلم سوره است.نخستین قسمت «جشنواره فیلمهای کوتاه داستانی» با عناوین «آخرین ایستگاه»، «سلام»، «علمک» و «آنتراکت» سه‌شنبه دوم آبان ساعت ۲۱:۱۰ روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعات ۱:۳۰ بامداد، ۱۰ صبح و ۱۶:۲۰ خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.