جلسه یک‌ صد و پنجاه و دومین جلسه رسمی شورای شهر کاشان با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد.

در جلسه رسمی شورای شهر کاشان چه گذشت؟

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا عرب‌بیگی ظهر امروز در جلسه رسمی شورای شهر کاشان، ضمن تبریک به مناسبت روز صادرات اظهار داشت: مدیریت شهری در اقدامی جهادی شروع به فعال کردن پروژه‌ها در تمامی مناطق پنجگانه شهر کاشان کرده است.

وی با بیان اینکه شهرداری کاشان حدود ۸۰ پروژه در دو برهه زمانی هفته دولت و دهه فجر پیش‌بینی شده که نشان از حجم بالای کار است و این پروژه نیاز به منابع درآمدی است و از سوی دیگر شهرداری کاشان باید به سمت درآمد پایدار حرکت کند.

رئیس شورای شهر کاشان ضمن تاکید بر کاهش هزینه‌های جاری شهرداری این شهر ابراز داشت: لازم است شهرداری کاشان در این زمینه اقدامات لازم را صورت دهد و برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه و در پیش بگیرد.

حمیدرضا همتی عابد نیز در این جلسه ضمن تاکید بر زمینه‌سازی درآمد پایدار در شهرداری کاشان اظهار داشت: عوارض ارزش افزوده یکی از منابع درآمدی شهرداری است و شهردار کاشان معتقد است که درآمد نباید به صورت درآمد پایدار به آن نگاه کرد.

وی ضمن اشاره به منابع مختلف درآمدی شهرداری کاشان افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری ۳۹۴ میلیارد تومان تاکنون وصول شده است به نحوی که طی این شش ماه ۶۷ درصد از منابع درآمدها وصول شده است.

سرپرست مدیریت درآمد شهرداری کاشان با بیان اینکه در حال حاضر سه درصد درآمد پایدار و ۹۷ درصد درآمد ناپایدار داریم و این موضوع در شرایطی است که ارزش افزوده به عنوان درآمد ناپایدار در نظر گرفته می‌شود، ابراز داشت: بحث درآمد پایدار در تمامی شهرداری‌ها کشور اختلاف نظر وجود دارد و اگر ارزش افزوده را جزء درآمد پایدار حساب کنیم میزان درآمد پایدار شهرداری کاشان به ۳۸ درصد می‌رسد.

علیرضا مفرح نیز در این جلسه ضمن اشاره به توافق دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کاشان اظهار داشت: چند توافق با دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفت که درمانگاه گلابچی، بیمارستان متینی، درمانگاه سلطان امیر احمد و غیره از جمله طرح‌ها است.

نائب رئیس شورای شهر کاشان با بیان اینکه همه عقب‌نشینی‌ها صورت گرفته اما سهم دانشگاه علوم پزشکی کاشان در نظر گرفته نشده است، افزود: این موارد بر اساس مستندات بررسی شده عنوان می‌شود در حالی که موقوفات نقوی از سال ۹۸ در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و این موقوفات در کشور کم‌نظیر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.