طوفان باعث وارد آمدن خسارت به شبکه برق شهرستان‌های جنوب استان سیستان و بلوچستان شد.

طغیان رودخانه‌های فصلی در سیستان و بلوچستان/خسارت طوفان به ۱۲ پایه شبکه برق دشتیاری

به گزارش قدس انلاین، موج بارش‌های پاییزه در روزهای اخیر سیستان و بلوچستان را فرا گرفته به نحوی که در این مدت یک هشدار سطح نارنجی و یک هشدار سطح زرد جوی صادر شده است.

علی ملاشاهی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل استان سیستان و بلوچستان روز گذشته با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط اداره‌کل سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بعد از ظهر امروز تداوم بارش‌های رگباری در مناطق جنوبی و ورود سامانه بارشی جدید در انتظار استان سیستان و بلوچستان است. این شرایط جوی موجب طغیان رودخانه‌های فصلی و وارد آمدن خساراتی به برخی زیرساخت‌های منطقه به ویژه در حوزه برق رسانی شده است.

محمد رئیسی  اظهار داشت: وقوع باد شدید امروز در شهرستان دشتیاری از توابع منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان باعث خسارت به ۱۲ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف شبکه برق شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان افزود: ۶ مورد سیستم پارگی و سقوط یک دستگاه ترانسفورماتور از جمله دیگر خسارت وارد شده بر اثر این شرایط جوی نامساعد بود.

وی ادامه داد: پرسنل امور برق شهرستان دشتیاری به محض وقوع این شرایط جوی به حالت آماده باش کامل درآمدند و نسبت به اصلاح شبکه برق مناطق آسیب دیده اقدام کردند.در حال حاضر شبکه برق این منطقه پایدار است.

دو روز پیش نیز وقوع بارش شدید و طوفان خساراتی به شبکه برق جنوب استان وارد کرد به نحوی که مدیر اداره برق پلان به خبرنگار تسنیم گفت: باد و باران شدید در منطقه پیرسهراب و تلنگ در جنوب استان سیستان و بلوچستان باعث خسارت به هشت اصله پایه شبکه برق شد.

همچنین صاعقه در پی فعالیت سامانه جوی جان دو نفر را گرفت.  سلیم کدخدا فرماندار  راسک پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: همانگونه که پیش از این توسط هواشناسی پیش‌بینی شده بود و در پی آن نیز مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اخطاریه صادر کرده بود، امروز در جنوب استان سیستان و بلوچستان شاهد وقوع بارندگی همراه با صاعقه بودیم که در شهرستان راسک شدید بود. متاسفانه دو نفر شامل یک مرد میانسال و یک پسر ۱۳ ساله در مناطق روستایی این شهرستان در پی برخورد صاعقه جان خود را از دست دادند.

تداوم شرایط جوی نامساعد در سیستان و بلوچستان 

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان نیز  گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی، آسمان استان قسمتی ابری، سه شنبه و چهارشنبه شرایط برای افزایش ابر و رگبار پراکنده در استان فراهم است. 

وی افزود: موج بارشی دوم برای پنجشنبه در شمال و نیمه غربی و جمعه در سرتاسر استان و شنبه در جنوب فعالیت خواهد داشت. چهارشنبه در مرکز و غرب استان باد و گردوخاک پیش بینی می‌شود. پنجشنبه و جمعه بر روی دریا وزش باد و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.