سومین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری با میزبانی شهرستان کوهرنگ امروز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه با معرفی نفرات برگزیده در شهرکرد به کار خود پایان داد.

برگزیدگان جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

به گزارش قدس انلاین به قنل از فارس، پیام احمدی عصر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی چهارمحال و بختیاری گفت: سه دوره از این جشنواره در استان برگزار شده و بنا داریم با برگزاری این جشنواره‌ها آداب و رسومی را که به دست فراموشی سپرده شده بود دوباره به چرخه زندگی مردم برگردانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما به میراث ناملموس خود کمتر توجه می‌کنیم، با توجه به شرایط فعلی جامعه و فراموشی آواها و نواهای بومی، تولیدات مفصل در این زمینه به بهبود وضع موجود کمک می‌کند.

هدف از برگزاری جشنواره جان بخشیدن به آواها و نواهای بومی و محلی است

روح‌الله غیبی دبیر جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی چهارمحال و بختیاری نیز در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: آواهای بومی و محلی با زندگی مردم عشایر، بختیاری و کوچ‌نشین خو گرفته است و جلوه زیبایی به زندگی آن‌ها داده است.

وی تصریح کرد: اما امروز به دلیل تغییر ساختار زندگی افراد و جوامع این سنت‌ها به فراموشی سپرده شده است.

غیبی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره جان دوباره بخشیدن به آواها و نواهای بومی و محلی است، بیان کرد: به هر سوی زندگی مردم ایل بختیاری نگاه می‌کنیم رد پایی از آواها و نواها به جا مانده است و نباید اجازه دهیم مرور زمان سبب فراموش آن‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره به دبیرخانه این جشنواره بیش از ۲۵۰ اثر ارسال شد و برخی آثار ارسال شده مربوط به خارج از استان بود.

دبیر جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی استان در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره طی ۴ بخش با حضور داوران برگزار شد و در نهایت هنرنمایی ۱۷ هنرمند برگزیده شد.

وی گفت: در بخش سوکینه‌ها و صیادی این جشنواره به ترتیب علیرضا قاسمی، ذوالفقار غیبی ،حجت‌الله جمالوند، در بخش شادینه‌ها آقایان شهرام‌ و پیمان دادور، میلاد صادقی، رحیم رحیمی، در بخش کارآواها جهانگیر فرامرزی، جمشید بالی‌پرو، کوروش ابوالحسنی، در بخش شاهنامه‌خوانی اویس‌ صادقی، عادل اسدی، حسین مهری بابادی مقام اول تا سوم را کسب کردند.

غیبی اضافه کرد: همچنین در این جشنواره راضیه مالکی، کیان قاسمپور، ستایش‌ اسکندری، آدرینا منصوری و مهلا سلیمانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

گفتنی است، سومین دوره جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری در کوهرنگ و در سه بخش «سوکینه‌خوانی»، «شادی‌خوانی» و «حماسی» برگزار شدو هنرمندان و علاقمندان به شرکت در این رویداد تا پنجم تیرماه مهلت داشتند تا آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.