معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه امسال بیش از ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شد، گفت: ۳۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این استان زیر کشت گندم می‌رود.

خرید بیش از ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان سمنان

به گزارش قدس آنلاین، لطف‌الله رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با زحمات کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزی، میزان خرید گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی داشت و درمجموع ۷۶ هزار تن گندم خریداری‌شده تحویل اداره کل غله استان سمنان شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی تولید گندم سال قبل در استان سمنان ۱۱۰ هزار تن بود و حدود ۱۰۹ هزار تن گندم تولید شد، گفت: بخشی از گندم تولیدی به‌عنوان خودمصرفی در اختیار کشاورز قرار دارد و بخشی هم برای مصارف خانگی و صنعتی است و سطح زیر کشت گندم افزایش ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه سطح زیر کشت محصول گندم با توجه به کمبود منابع آبی افزایش ندارد، افزود: امسال ۲۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم آبی و ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار زیر کشت دیم می‌رود.

رضایی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی برای کشت گندم در سطح ۳۱ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی انجام شده است، ادامه داد: امیدواریم با اجرای اقدامات فنی و کارشناسی شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح باشیم.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری تولید گندم در استان سمنان به بیش از ۱۱۹ هزار و ۵۰۰ تن برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای منطقه کالپوش و استفاده از آب سبز به هدف‌گذاری تولید گندم دیم دست یابیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.