رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بیله‌سوار مغان از اجرای عملیات مرمت برج تاریخی گورستان اودولو این شهرستان خبر داد.

مرمت برج تاریخی گورستان بیله‌سوار مغان

به گزارش قدس آنلاین،  فرنام حامد روز چهارشنبه اظهار کرد: این بنای یادمان متعلق به قرون میانه اسلامی و ثبت شده در فهرست آثار ملی است و پیش از این در ۲ مرحله ساماندهی شده و اکنون عملیات بازسازی و مرمت آن با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیون ریال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح احیای این برج مقبره بر اساس مطالعات باستان‌شناسی انجام شده در منطقه و مطالعات تطبیقی سبک‌های معماری مقابر قرون میانه اسلامی در حال انجام است.

حامد افزود: تکمیل طرح احیای این برج مقبره در نزدیکی جاده آسفالت بیله‌سوار، زمینه‌های گردشگری در این شهرستان را دو چندان خواهد کرد و با ساماندهی صحن این برج مقبره و ایجاد فضاهای مناسب در پیرامون آن، موقعیت مناسبی برای بازدید گردشگران ایجاد خواهد شد.

بیله‌سوار مغان در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از آثار و ابنیه تاریخی قابل توجه برخوردار است.

کاروانسرای شاه عباسی در منطقه شورگل خروسلو ، مزار سربازان گمنام شهریور ۱۳۲۰ ، تپه ایلان جیغ در روستای دمیرچی ، قیز قلعه سی (قلعه دختر) در روستای انجیرلو در کنار رودخانه برزند مربوط به دوره اشکانی و ساسانی و مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) از جمله جاذبه‌های تاریخی شهرستان بیله‌سوار است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.