مایک جانسون رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در اولین اقدام پس از انتخاب به این سمت، قطعنامه‌ای در حمایت از رژیم صهیونیستی ارائه کرد که به تصویب نمایندگان رسید.

رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا کارش را با حمایت از رژیم صهیونیستی آغاز کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این قطعنامه چهار صفحه‌ای چهارشنبه به وقت محلی با ۴۱۲ رای موافق در مقابل ۱۰ رای مخالف به تصویب رسید.

در این قطعنامه اعلام شده که مجلس نمایندگان «در کنار اسرائیل می‌ایستد» و ضمن «محکوم کردن حماس» می‌خواهد که این گروه مقاومت «فورا حملات خود را متوقف کرده، همه گروگان‌های زنده را آزاد کرده و اجساد گروگان‌های کشته‌شده را بازگرداند.»

مجلس نمایندگان در سه هفته گذشته به دلیل نداشتن رئیس دائم قادر نبود که مصوبه اجرایی داشته باشد.

جانسون در سخنانی پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید این مجلس گفت: کشور خواهان رهبری قوی این نهاد است و ما نباید دچار تزلزل شویم.

وی افزود: متحد بزرگ ما در خاورمیانه تحت حمله است. اولین لایحه ای که قرار است به صحن مجلس بیاورم در حمایت از دوست عزیز ما اسرائیل است. این کار باید زودتر انجام می‌شود.

جانسون نماینده ایالت لوئیزیانا و از متحدان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست که چهارشنبه به عنوان جانشین کوین مک‌کارتی رئیس معزول مجلس نمایندگان انتخاب شد.

مک کارتی ۵۸ ساله در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا با ۲۱۶ رای مثبت در برابر ۲۱۰ رای منفی نمایندگان از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد.

جمهوریخواهان تندرو و طرفداران ترامپ به دلیل توافق مک‌کارتی با دولت بایدن برای افزایش سقف بدهی و تصویب بودجه کوتاه‌مدت از عملکرد مک کارتی راضی نبودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.