معاون پارلمانی و امور مجلس رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های دریایی گیلان گفت: تقویت اقتصاد دریا محور در دستور کار استان‌ های ساحلی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور: انزواطلبی جریان روشنفکری آفتی بزرگ است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد حسینی شامگاه چهارشنبه در همایش جریان شناسی روشنفکری ایران مسائل و تحلیل مسائل روز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت اظهار کرد: روشنفکری یک امر کاملاً وارداتی است که در دوران مشروطیت وارد ادبیات واژگان ما شده است و دوره رضاخان گسترش پیدا کرد.

وی با بیان روشنفکران در جامعه تاکنون نتوانستند منشأ تحول باشند، افزود: فاصله گیری و انشقاق جامعه روشنفکری با بطن جامعه و مردم سبب شده تا به تافته ای جدا بافته از جامعه تبدیل شوند.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه انزواطلبی جریان روشنفکری از جامعه یک آفت بزرگ است، گفت: هر چقدر جریان روشنفکری به مردم نزدیک تر باشد منشأ تحول و خیر و برکت می‌شود.

حسینی با اشاره به خط فکری جریانات روشنفکری در ادوار مختلف بیان کرد: فاصله گیری جریان روشنفکری از بطن جامعه منتج به انحراف شده است.

لزوم تبیین جایگاه واقعی مجلس برای مردم

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه انتخابات افزود: تبیین جایگاه واقعی مجلس برای مردم از مسیر دانشگاه می‌گذرد و لذا نخبگان دانشگاهی باید جایگاه واقعی مجلس و شرح و وظایف نمایندگان را برای مردم تشریح کنند.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به قدرت و جایگاه مجلس شورای اسلامی در ابعاد مختلف بیان کرد: جریان شناسی انتخاباتی و همچنین آگاهی مردم از قابلیت مجلس منجر به مشارکت در انتخابات می‌شود.

حسینی با بیان اینکه انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت کشور دارد، گفت: هم سویی و هم افزایی مجلس و دولت باید در مسیر حل مشکلات و چالش‌های جامعه باشد.

وی با اشاره به نقش مجلس در تدوین برنامه ششم افزود: ترجمان برنامه ششم توسط مجلس یک ضعف بزرگ برای دولت قبل بود.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور از تربیت ۵۰۰ هزار نیروی فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد و اضافه کرد: این حرکت امیدوارکننده و اثرگذار در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.

حسینی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه محور و اقتصاد بنیان است، گفت: رشد ۸ درصدی اقتصاد و تک نرخی شدن تورم جزو اهداف راهبردی برنامه هفتم است.

مهارت آموزی در دستور کار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار گیرد

وی با اشاره به رشد چشمگیر اقتصاد در دو سال اخیر افزود: دولت با رشد منفی اقتصاد و تورم شکننده زمام کار را در دست گرفت.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه مهارت آموزی در دستور کار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قرار گیرد، گفت: دانشگاه‌ها باید تأمین کننده نیروهای فعال و ماهر صنایع و شرکت‌ها باشند.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های دریایی گیلان اضافه کرد: تقویت اقتصاد دریا محور در دستور کار استان‌های ساحلی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کلانشهرهای دنیا در کنار دریاها ایجاد شدند، افزود: دریا و سواحل می‌تواند منشأ اثرات مثبت و سازنده‌ای در توسعه و پیشرفت باشد.

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور با بیان اینکه همه افراد جامعه باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: نباید عده‌ای به علت فقر و مشکلات مالی از بیمه محروم باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویان و دانشگاهیان در جریان مسائل روز کشور باشند، اضافه کرد: ارتباط تنگاتنگ مسئولان و دستگاه‌ها با دانشجویان و نخبگان منجر به توسعه پیشرفت کشور می‌شود.

حسینی با اشاره به نقش محوری دانشگاه‌ها در بخش‌های مختلف گفت: دانشگاه‌ها خود را در سرنوشت و توسعه کشور دخیل بدانند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.