مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از به‌کارگیری ۸۰ درصد نیروهای ستاد مؤسسه از خانواده فرهنگیان عضو در یک سال و نیم اخیر خبر داد و گفت: ۴۴ درصد انتصابات اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه در این مدت نیز مربوط به فرهنگیان و خانواده آنان بوده است. 

۸۰ درصد جذب نیرو در ستاد صندوق ذخیره فرهنگیان از خانواده فرهنگیان بوده است

«حمیدرضا نجف‌پور کردی» سیاست راهبردی تیم مدیریتی جدید در یک سال و نیم سال اخیر را افزایش نقش و مشارکت معلمان عضو صندوق با رویکرد امیدآفرینی، شایسته‌سالاری و توجه به خانواده فرهنگیان برشمرد و اظهار داشت: تلاش کردیم طبق وعده‌هایی که داده شده، در راستای شفافیت در عملکرد، صداقت و تعهد به فرهنگیان گام برداریم.

وی با اشاره به تقویت حضور فرهنگیان و خانواده آنان در مجموعه موسسه، افزود: اعتقاد ما بر این است که صندوق متعلق به فرهنگیان است، بنابراین جهت‌گیری استخدام در موسسه باید فقط از بین فرهنگیان و خانواده آنان باشد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه اولویت انتصاب در موسسه، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه نیز از بین اعضای فرهنگی و فرزندان آنان است، تصریح‌کرد: به دلیل عقب‌ماندگی‌هایی که از گذشته‌ها نسبت به انتصاب مدیران از میان خانواده فرهنگیان عضو صندوق وجود داشته است، نزدیک به ۴۴ درصد از مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه از خانواده فرهنگیان انتخاب شده‌اند که از تخصص، تبحر و تعهد لازم برای اهداف سازمان برخوردارند.

نجف‌پور کردی با اشاره به اهمیت سوابق علمی و تجربی افراد در انتصاب آنان، گفت: افراد منصوب شده براساس مسوولیتی که به آنان سپرده شده است، دارای مدارک تحصیلی و علمی مرتبط از کارشناسی تا دکتری بوده و سوابق علمی و تجربی ارزنده‌ای در کارنامه خود دارند که از آن در راستای افزایش ارزش‌آفرینی و سودآوری برای قشر فرهنگیان بهره خواهیم گرفت.

امانتداری دارایی‌های فرهنگیان در صدر سیاست‌های راهبردی موسسه است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در ادامه درباره وضعیت رزومه و سابقه افراد جذب شده نیز گفت: علاوه بر تاکید بر دانش و تخصص لازم، شاخص‌های پاکدستی، خداترسی و سابقه عملکردی از لحاظ تدین، ولایتمداری، توجه به معلم و احترام به حقوق عامه نیز در انتصاب مدیران و کارکنان مدنظر بوده است، زیرا بحث امانتداری درباره دارایی‌های فرهنگیان و تکریم عملی آنان در صدر سیاست‌های راهبردی موسسه است.

وی اظهار داشت: به دلیل تعهدی که تیم مدیریتی موسسه نسبت به افزایش مشارکت و نقش فرهنگیان در بدنه موسسه داشت، بر اساس ابلاغ سازمانی، اولویت بر جذب فرهنگیان و خانواده‌های آنان بوده که چنین رویکردی برای اولین بار در سیاست های راهبردی موسسه ملحوظ و نهادینه شد.

نجف‌پور تصریح‌کرد: تیم مدیریتی موسسه به توان مدیریتی فرهنگیان اعتماد کامل دارند، زیرا در میان این قشر فرهیخته، تخصص‌ها و تجربیات کاری لازم در همه حوزه‌های فعالیت موسسه وجود داشته و فرهنگیان نسبت به هر فرد دیگری نسبت به اموال خود دلسوزتر هستند؛ بنابراین در آگهی‌های استخدام بر اولویت به‌کارگیری اعضای فرهنگی و خانواده آنان تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.