رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه امسال بیش از ۳۵ هزار ناجی فعال در سواحل کشور داشتیم، گفت: گیلان با کاهش ۷۵ درصدی مغروقین رتبه اول کشور را در کاهش آمار غرق شدگان دارد.

فعالیت ۳۵ هزار ناجی در سواحل کشور/ گیلان رکوردار کاهش غریق

به گزارش قدس آنلاین، مهدی حیدری در آیین تجلیل از منجیان نمونه و ایثارگر استان گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های منجیان استان اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان با کاهش ۷۵ درصدی مغروقین رتبه اول کشور را در کاهش آمار غرق شدگان دارد جا دارد از تلاش‌های مدیران هلال احمر، پدافند غیرعامل، فرمانداران، بخشداران و منجیان تشکر و قدردانی کنیم.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه در سنوات گذشته مشکل تامین نیرو در سواحل را داشتیم، افزود: خوشبختانه با مدیریت خوب هیات نجات غریق و غواصی استان و بهره مندی از پتانسیل جوانان توانمند، امسال نه تنها مشکل تامین نیرو در سواحل استان نداشتیم بلکه شاهد رکورد کاهش آمار مغروقین هم هستیم و ناجیان توانمند در سواحل افتخارآفرینی کردند.

وی بیان کرد: با دستور رئیس جمهور برای احیای ستاد ساماندهی سواحل، به مدیریت وزیر کشور اعتبار لازم پیش بینی شد و تخصیص اعتبار انجام گرفت، حقوق ناجیان در سنوات گذشته باعث شرمساری بود که امسال تلاش شد تا وجود همه کمبودها هزینه ناجیان غریق به موقع پرداخت شود.

حیدری تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت عملیات ساماندهی سواحل در ایران از بزرگترین عملیات‌های امداد و نجات در دنیاست که هر سال از ۱۵ خردادماه تا ۳۱ شهریورماه با همکاری عوامل هلال احمر، فراجا، بسیج، بخشداران، فرمانداران و... اجرا می‌شود.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه علاوه بر گیلان، مازندران هم امسال آمار مغروقین ۵۰ درصد کاهش یافته، در جنوب کشور هم کاهش غریق گزارش شده، گفت: امسال بیش از ۳۵۰۰۰ ناجی فعال در سواحل کشور داشتیم. کسب یک مدال المپیک بسیار با ارزش است اما اگر بتوانیم آمار غرق را حتی به اندازه یک نفر کاهش دهیم چندین برابر با ارزش‌تر از مدال المپیک است.

وی افزود: از اکنون برای سال آینده برنامه ریزی لازم انجام می‌گیرد و به این منظور میزبان ۷ استان ساحلی کشور در کیش هستیم تا برنامه ریزی لازم برای تامین نیروی انسانی، تجهیزات، حق الزحمه نیروی انسانی و مبانی آموزشی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.