وزیر اول اسکاتلند از مخالفت نخست وزیر و رهبر حزب کارگر انگلیس با درخواست آتش‌بس در غزه با وجود مشاهده جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان در این منطقه انتقاد کرد.

انتقاد وزیر اول اسکاتلند از مواضع سران انگلیس درباره غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «حمزه یوسف»، وزیر اول اسکاتلند که والدین همسر فلسطینی وی در غزه تحت محاصره رژیم صهیونیستی گرفتار شده‌اند به «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس و «کر استارمر»، رهبر حزب کارگر این کشور به دلیل امتناع از درخواست برای برقراری ‌آتش بس در غزه به رغم مشاهده جنایات رژیم صهیونیستی علیه این منطقه تاخت.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، حمزه یوسف در پستی که در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) امروز چهارشنبه منتشر کرد نوشت: «من نمی‌توانم بی میلی نخست وزیر بریتانیا یا کر استارمر به درخواست از همه طرفها برای متعهد شدن به یک آتش‌بس فوری را درک کنم. مگر چقدر کودک دیگر باید کشته شوند؟»

وزیر اول اسکاتلند این موضع سوناک و کر استارمر را «منزجر کننده» دانست.

حمزه یوسف همچنین در مصاحبه با شبکه «گلوبال رادیو» در شهر گلاسکو خطاب به نخست وزیر بریتانیا و رهبران آن گفت: «مگر چه تعداد کودک دیگر باید کشته شوند تا شما به موضع ما و خیلی های دیگر در جهان از جمله سازمان ملل پیوسته و خواستار آتش‌بس شوید؟ از همه احزاب، نه صرفا تنها حزب حاضر در اینجا، بلکه از همه احزاب می‌خواهم برای مصلحت آن کودکان بی گناه که گرفتار درد و رنج شدید هستند متعهد به یک آتش‌بس شوند.»

ریشی سوناک روز چهارشنبه گفت، صرفا از اعمال «وقفه‌های خاص» در درگیری‌های غزه برای آنکه اتباع بریتانیایی اجازه ترک منطقه را پیدا کنند و کمک بشردوستانه به آنجا وارد شود حمایت می‌کند اما زیر بار درخواست‌ها برای آنکه خواستار آتش‌بس شود نمی‌رود.

جنبش مقاومت حماس عملیات «طوفان الاقصی» را در تاریخ هفتم اکتبر علیه رژیم تروریست صهیونیستی به اجرا گذاشت که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شده است. در پی این عملیات کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به بیش از  ۶۵۰۰ شهید و بیش از ۱۵ هزار مجروح رسیده است.

همچنین رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در گفتگویی با خبرنگاران به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی با این ادعا که این رژیم «حق دفاع از خود دارد» پرداخته و به جای درخواست برای آتش‌بس درغزه صرفا ادعای «ضرورت حفظ جان غیرنظامیان و تضمین ورود همه محموله‌های کمکی لازم به غزه» را مطرح کرد.

وزیر اول اسکاتلند حدود دو هفته پیش از وزیر خارجه بریتانیا خواسته بود به دلیل گیر افتادن والدین همسرش در نوار غزه خواستار آتش‌بس در اراضی اشغالی شود.

والدین «نادیا نخلا»، همسر او که فلسطینی است چند روز قبل از اجرای عملیات طوفان الاقصی برای دیدار با اقوام خود به نوار غزه سفر کردند و در پی محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی و حملات این رژیم به این منطقه در آنجا گرفتار شده و نمی‌توانند خارج شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.