با وجود نظارت محتوایی بر تئاترهای کمدی(تئاتر آزاد) به نظر می‌رسد در شرایط فعلی قیمت گذاری بدون قانون آنها باعث خارج شدن این آثار از سبد فرهنگی خانواده‌ها می‌شود.

نبود نظارت بر تئاتر آزاد و افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بلیت

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، فرهنگ و هنر شاید یکی از مهم‌ترین سبد فرهنگی خانوارهای کشور باشد،‌ از اساس تغذیه فرهنگی است که نسل آینده را تربیت و برای ورود به جامعه آماده می‌کند.

فارغ از بحث فرهنگ سازی،‌ سرگرمی و تفریح هم نکته بسیار مهمی است که ارتباط مستقیمی با کیفیت زندگی شهروندان دارد. حال اگر در شرایط فعلی نگاهی به مصادیق تفریح در کشور بکنید و سرگرمی‌های قابل دسترسی را بشمارید به این نتیجه می‌رسید که امکانات تفریحی در کشور یا کم است و یا گران!

تئاترهای آزاد که معمولا در سالن‌های سینمایی کشور به روی صحنه می‌روند یکی از موارد تفریحات مردم به حساب می‌آیند که ترکیبی از هنر نمایش و ارائه‌های کمدی را برای مخاطبشان فراهم می‌کنند.

بدون شک حضور این دست از تولیدات در کشور لازم است اما میزان در دسترس بودن آن‌ها نیز مسئله‌ای است که باید بررسی شود. در شرایط فعلی ظاهرا این نمایش‌ها هم در حال تبدیل شدن به گروه تفریحات لاکچری است.

سال گذشته میانگین قیمت بلیت هر تئاتر در تماشاخانه‌های کشور حدودا تا ۱۰۰ هزار تومان بود، در همین زمان هزینه بلیت تئاترهای آزاد در سالن‌های سینما ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شد، اما در سال جاری با وجود اینکه قیمت نمایش‌های حاضر در تماشاخانه‌های کشور افزایش قیمتی را تجربه نکرده اما قیمت تئاترآزاد در روزهای عادی ۲۰۰ و در روزهای تعطیل به ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

نبود نظارت بر تئاتر آزاد و افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت بلیت

نظری: نظارتی بر قیمت تئاتر آزاد نداریم

در هیمن رابطه با کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی گفت‌وگو کردیم تا از چند و چون نظارت این اداره کل بر نمایش‌هایی که در سالن‌های سینما اجرا می‌شوند مطلع شویم.

نظری درباره نظارت محتوایی اداره کل هنرهای نمایشی گفت: بر تمامی محتوای نمایش‌هایی که در سالن‌های سینما اجرا می‌شوند نظارت داریم و این آثار هم مانند دیگر آثاری که در تماشاخانه‌های کشور روی صحنه می‌رود توسط شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر بررسی می‌شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی در رابطه قیمت گذاری نمایش‌ها بیان کرد: نظارت بر میزان قیمت بلیت نمایش‌ها در سالن‌های تئاتر با اداره کل هنرهای نمایشی است و ما نسبت به سال گذشته  به خصوص در سالن‌های دولتی افزایش قیمتی نداشتیم.

وی در پایان در رابطه با قیمت بلیت تئاتر آزاد گفت: نظارتی بر قیمت بلیت تئاتر آزاد نداریم و قیمت گذری بلیت این نمایش‌ها مبتنی بر هزینه اجاره سالن‌ها انجام می‌شود و متاسفانه سالن‌ها را با قیمت غیر منصفانه‌ای به هنرمندان می‌دهند.

کلام آخر

تئاتر از تفریحات سالم برای خانواده‌ها است، تئاتر آزاد هم ترکیبی از هنر نمایش و کمدی‌های خیابانی است که می‌تواند سرگرمی خوبی برای خانواده‌ها باشد. در این میان اگر نظارت خوبی بر قیمت گذاری این قشر از نمایش‌ها انجام نشود کم کم باید شاهد خارج شدن اینگونه آثار از سبد فرهنگی خانوار باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.