رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، از تدوین تفاهم نامه‌ای در حوزه گردشگری و زیارت با کمیسیون گردشگری استان‌های قم، فارس و کردستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

تدوین تفاهم نامه بین کمیسیون گردشگری اتاق مشهد با کمیسیون‌های سه استان در حوزه گردشگری و زیارت

به گزارش قدس خراسان،مژگان ثابت تیموری اظهار کرد: کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق خراسان رضوی با کمیسیون های گردشگری استان های قم، شیراز و کردستان تعاملی برقرار کرده که طی آن تفاهم نامه ای در خصوص جاذبه های زیارتی و گردشگری در حال تدوین است و قطعا این تعامل به رونق هر چه بیشتر در تمامی ابعاد گردشگری استان کمک خواهد کرد.

ثابت تیموری در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد فعالان حوزه گردشگری از وضعیت آشفته فروش اینترنتی بلیت هواپیما اشاره و اظهار کرد: ضرورت دارد جلسه‌ای تخصصی در خصوص فروش اینترنتی بلیت با حضور رئیس اتاق اصناف، مدیر کل میراث فرهنگی و سازمان های ذی ربط برگزار گردد تا ساختار مربوطه در این حوزه طراحی شود؛ چرا که اگر مقرر باشد هر سازمانی در این زمینه مجوز صادر کند، شاهد آشفته بازار در حوزه گردشگری خواهیم بود، این مهم باید با اولویت در دستور کار مسئولان امر قرار بگیرد.

وی ضمن تاکید بر استفاده از فرصت های موجود در حوزه گردشگری یادآور شد: در حوزه روابط بین الملل به منظور استفاده هر چه بهتر از فرصت های گردشگری موجود در حال مطالعه وضعیت کشورهایی نظیر ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان هستیم. فعالان حوزه گردشگری میتوانند با ارائه تجربیات و تعاملات فیمابین، در تنظیم برنامه های اجرایی هدفمند در جهت توسعه پایوعر روابط بین المللی با کشورهای هدف، مسیر را شفاف تر نمایند.

ثابت تیموری از اهمیت توجه به حوزه طبیعت گردی در بحث گردشگری سخن گفت و اظهار کرد: بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی شاید به صورت تخصصی به حوزه طبیعت گردی ورود پیدا نکرده اند؛ اما به دلیل تقاضای بالا، تورهایی در این حوزه با راهنمایان غیرمتخصص در حوزه طبیعت گردی و گردشگری برگزار می‌شود. به نظر می رسد تعامل جدی کمیته گردشگری مبتنی بر طبیعت ذیل کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق مشهد، با دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری دستاوردهای مطلوبی به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق خراسان رضوی یادآور شد: زائران و گردشگرانی که به استان سفر می کنند باید علاوه بر استفاده از جاذبه های مذهبی، از جاذبه های طبیعت گردی نیز استفاده کنند تا استان از مزیت های اقتصادی متنوع موجود، منتفع شود.
وی در خصوص دستور کار دوم جلسه مبنی بر بررسی ظرفیت‌های حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران عنوان کرد: این نمایشگاه هر ساله در ماه های پایانی سال برگزار می شود که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، و ادارات کل استانها مسئول اصلی برگزاری آن هستند با این حال بخش خصوصی آمادگی دارد به عنوان بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی به این حوزه ورود پیدا کند. قطعا اتاق بازرگانی حمایت لازم را از شرکت کنندگان در این نمایشگاه به عمل خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.