سفارت ایران در قرقیزستان در بیانیه‌ای بر حمایت از مردم فلسطین و محافظت از منافع آنان تاکید کرد.

سفارت ایران در قرقیزستان: قاطعانه از مردم فلسطین حمایت و از منافع آنها دفاع می‌کنیم

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سفارت ایران در قرقیزستان در بیانیه‌ای بر حمایت از مردم فلسطین و محافظت از منافع آنان تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: وضعیت کنونی فلسطین اشغالی نتیجه سال‌ها انکار حق مشروع مردم این کشور برای تعیین سرنوشت، تجاوز چند دهه‌ای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین و سرزمین آنها، هتک حرمت مستمر اماکن مقدس مسلمانان از جمله مسجد «الاقصی» و تروریسم مداوم رژیم اسرائیل است.

75 سال است که مردم فلسطین قربانی تجاوزات بی‌رحمانه، خشونت، تبعیض نژادی و سیاست‌های آپارتاید رژیم صهیونیستی بوده‌اند. تصرف اراضی آنها با محاصره شهرها، تخریب و تصاحب اموال و زمین‌های کشاورزی و تخلیه اجباری مردم از خانه‌هایشان ادامه دارد. چنین جنایات سیستماتیک نقض آشکار حقوق بشردوستانه بین‌المللی و اصول و هنجارهای تثبیت شده حقوق بشر است.

اشغالگری اسرائیل و جنایات وحشیانه آن تنها واقعیتی است که بیش از یک نسل از فلسطینیان در آن رشد کرده‌اند. نقض آشکار قوانین بین‌الملل اجباری توسط رژیم صهیونیستی از جمله ممنوعیت آشکار تصاحب زمین با زور، حق مسلم تعیین سرنوشت، ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید، شواهد روشنی از اشغالگری است. 

متأسفانه جامعه بین‌المللی هنوز واکنش مناسبی نشان نداده و مسئولانِ این تخلفات فاحش و جدی به دست عدالت سپرده نشده‌اند. عدم پاسخگویی و سکوت ناموجه ارگان‌های سازمان ملل، به ویژه شورای امنیت، باعث شد که قطعنامه‌های سازمان ملل برای چندین دهه تنها روی کاغذ باقی بماند. در عین حال، همچنان شاهد جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم این کشور هستیم.

ایران بر حق مسلم همه فلسطینی‌ها برای دفاع مشروع مطابق با قوانین بین‌المللی تاکید می‌کند. مسئله این کشور تنها با پایان دادن به اشغالگری و به رسمیت شناختن حق مسلم ملت فلسطین در تعیین مستقل سرنوشت خود از طریق رفراندوم ملی با مشارکت تمام مردم فلسطین قابل حل است.

ایران قاطعانه برای خواسته‌های مردم این کشور می‌ایستد و از تلاش‌های گروه‌های مقاومت و فلسطینی‌های مظلوم که در دفاع از حقوق مسلم و تفکیک‌ناپذیر خود در برابر اشغالگری و تجاوز تردیدی ندارند، حمایت می‌کند. این حمایت کاملاً با حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد از جمله اصل حق تعیین سرنوشت مطابقت دارد و تا پایان این اشغال موضع اصولی این کشور خواهد بود.

ایران همچنان به حمایت از مردم مظلوم فلسطین در صحنه جهانی و بشردوستانه متعهد است. مردم این کشور با آگاهی از شرایط سخت زندگی مردم فلسطین در سال‌های اخیر و محکومیت جنایات ارتش رژیم صهیونیستی، همبستگی خود را با آنها نشان می‌دهد.

باید تاکید کرد که ایران در تصمیمات و اقدامات فلسطینی ها در قبال این وضعیت دخالت نمی کند، زیرا این تصمیمات صرفا توسط خود ملت فلسطین گرفته می شود. فلسطینی‌ها آزادند در انتخاب‌هایی که معتقدند به نفعشان است، انتخاب کنند و از قضاوت خود برای تعیین مسیر اقداماتشان استفاده کنند.

پایان پیام/ح

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.