درگیری‌های مسلحانه میان دو گروه در منطقه «پاراچِنار» واقع در شمال غرب پاکستان که بیشتر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، دست کم ۵۰ کشته برجای گذاشت.

درگیری‌های خونین در «پاراچِنار» پاکستان جان ۵۰ نفر را گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شهر پاراچنار واقع در منطقه «کُرم» از توابع ایالت «خیبرپختونخوا» و در نزیکی نوار مرزی پاکستان با افغانستان قرار دارد که سال‌های اخیر شاهد خشونت‌های فرقه‌ای بوده که طی آن جامعه شیعیان تلفات زیادی را متحمل شده است.

طی درگیری‌های اخیر در شهر پاراچنار که شش روز ادامه یافت، ۵۰ نفر کشته شدند. مسئولان انتظامی ماهیت این خشونت‌ها را فرقه‌ای عنوان کردند.

تشدید تنش در پاراچنار به اعمال قانون منع آمد و رفت، قطع اینترنت و حتی برق در ۷۰ درصد این منطقه منجر شد. مقامات انتظامی پاکستان با هدف کنترل این وضعیت اقدام به مصالحه میان دو گروه درگیر کردند.

منابع خبری پاکستان امروز اعلام کردند که آتش بس در پاراچنار برقرار شده و پیمان صلح میان طرف‌های درگیر امضا شد.

رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌های فرقه‌ای در پاراچنار گفت که دشمن درصدد تخریب فضای صلح و برادری میان شیعه و سنی است لذا مسئولان دولتی و امنیتی باید عوامل اصلی این حوادث را بازداشت و مجازات نمایند.

شهر پاراچنار مرکز منطقه قبیله کُرم که جمعیت عمده آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، در شمال غرب پاکستان قرار دارد و سال ۱۳۹۸‌ همراه با سایر بخش‌های مناطق قبایلی به ایالت خیبر پختونخوا الحاق شد.

رخدادهای تروریستی توسط عناصر تکفیری و فرقه گرا که در سال‌های اخیر غیرنظامیان بی‌دفاع در این منطقه را قربانی کرد، باعث شد تا محدودیت‌های سختی در پاراچنار اعمال شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.