عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی از معطلی 22 ساله توسط پیمانکار خارجی جلوگیری کرد و مهم ترین مزیت آن رسیدن به توانمندی برداشت گاز از میادین مشترک است که این خودکفایی در فناوری برداشت، پیام مهمی برای کشورهای منطقه دارد.

خودکفایی در فناوری برداشت گاز از میادین مشترک پیام مهمی برای کشورهای منطقه دارد

کمال علیپور خنکداری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس، با اشاره به بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی و توفیقات دولت در این بخش گفت: خدا را شاکریم با وجود همه تحریم هایی که کشور در طول چند ساله گذشته متحمل شده با اتکا به دانش بومی جوانان تحصیل کرده و نخبگان و همت مردم، گام به گام به قله پیشرفت به تعبیر مقام معظم رهبری نزدیک می شویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به واقع نزدیک شدن به قله پیشرفت، روایت همین اتفاقاتی است که در کشور رخ می دهد.

وی با بیان اینکه ما امروز در نانو تکنولوژی، داروسازی و پتروشیمی جز کشورهای  اول دنیا هستیم، بیان کرد: امروز کشور در پتروشیمی و اینکه ما بتوانیم از خام فروشی فاصله بگیریم و صنایع پائین دستی و بالادستی نفت و گاز را خودمان مورد استفاده قرار دهیم توفیقات زیادی داشته است. این موارد همگی از برکات توانمندی جوانان و اهداف نظام ما سرچشمه می گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید به توان داخل اتکا داشته باشیم، گفت: البته ما نیز معتقد به این هم هستیم که دانش را باید از هر جای دنیا دریافت کنیم و این مسئله هیچ اشکالی ندارد، اما نباید فراموش کنیم که زمانی برخی از کشورها به ما می گفتند که اگر به ما بنزین ندهند به اصطلاح دست مردم بالا خواهد رفت  اما ما امروز بنزین را خودمان تولید می کنیم و این از هنر جوانان ، دانشمندان و مدیران ما در وزارت نفت است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایع پتروشیمی ایران در دنیا جایگاه مناسبی پیدا کرده است ، ادامه داد: از این رو ما باید به این جایگاه توجه جدی داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین ما به صنایع تولید داخلی افتخار می کنیم و باید همه دست اندرکاران محکم پشت صنایع تولیدی داخل بیاستند تا بیراهه نرویم و همین موارد را حمایت کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به واقع بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی از معطلی 22 ساله توسط پیمانکار خارجی جلوگیری کرد و این فاز یکی از افتخارات کشور بود که به دست متخصصین داخلی مورد بهره برداری قرار گرفت و می تواند حائز پیام های سیاسی و اقتصادی به کشور های منطقه باشد. مهم ترین مزیت آن رسیدن به توانمندی برداشت گاز از میادین مشترک است که این خودکفایی در فناوری برداشت، پیام مهمی برای کشورهای منطقه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با همه فشارهایی که به کشور متحمل بوده، بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی جای تقدیر و تشکر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.