رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به تولید ۱۰۰ تن خاویار در کشور، گفت: باتوجه‌به ظرفیت‌هایی که در لرستان وجود دارد، این استان می‌تواند به قطب تولید ماهیان خاویاری تبدیل شود.

تولید ۱۰۰ تن خاویار در کشور/ لرستان قطب ماهیان خاویاری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید حسین حسینی امروز چهارشنبه در حاشیه کلنگ‌زنی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری «رنگین بان پل‌دختر»، با اشاره به اینکه لرستان یک منطقه مستعد و پیشرو در حوزه آبزی‌پروری است، اظهار داشت: قرار است در منطقه یک شهر شیلاتی با ظرفیت چهارهزار تن گوشت خاویار احداث شود، در گام اول پروژه ۸۰۰ تنی و در گام دوم به دنبال ایجاد زنجیره ارزش در استان هستیم.

وی با بیان اینکه لرستان در جمع ۲۲ استان تولیدکننده خاویار در کشور مطرح است، افزود: در حوزه پرورش ماهیان خاویاری ۲۱۲ مزرعه با ظرفیت ۲۰ هزار تن گوشت خاویار و صد تن خاویار داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، گفت: سال گذشته چهارهزار و ۵۰۰ تن گوشت خاویار و ۱۸ و نیم‌تن خاویار در مزارع کشور تولید شد.

حسینی، گفت: لرستان با پنج مجتمع پرورش ماهیان خاویار که در دولت سیزدهم در حال احداث است، می‌تواند به قطب پرورش ماهیان خاویاری تبدیل شود و در حوزه ارزآوری، اشتغال و معیشت یک تحول جدی در استان ایجاد کند.

وی به اشتغال مجتمع «رنگین بان» در صورت بهره‌برداری اشاره کرد و افزود: در گام اول ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول می‌شود، با ایجاد صنایع پایین‌دستی اشتغال به هزار نفر هم‌افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به پیشرو بودن لرستان در حوزه شیلات، گفت: یکی از استان‌هایی که از محل مولدسازی وزارت جهاد کشاورزی پروژه ۷۰۰ میلیاردتومانی از طرح ربیع قرارگاه خاتم برای آن تعریف شد، لرستان است.

حسینی، عنوان کرد: لرستان به دلیل استعداد و ظرفیت در حوزه شیلات به‌عنوان پایلوت در ایجاد زنجیره ارزش انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.