رویترز به نقل از منابع نزدیک به حماس نوشت که جنبش مقاومت اسلامی خود را برای نبردی طولانی با رژیم صهیونیستی آماده کرده و می‌تواند کاری کند تا در نهایت اسرائیل خود مجبور به آتش‌بس شود.

رویترز: حماس می‌تواند اسرائیل را مجبور به آتش‌بس کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این خبرگزاری انگلیسی نوشت: ۲ منبع نزدیک به رهبران حماس گفته اند که حماس خود را برای یک جنگ طولانی مدت در نوار غزه آماده کرده و معتقد است که می تواند کاری کند تا در نهایت رژیم صهیونیستی خود مجبور به آتش بس شود.

براساس گفته‌های این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، حماس سلاح، موشک، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی کافی در اختیار دارد و می تواند ماه ها در تونل های زیرزمینی غزه باقی بماند و نیروهای اسرائیلی را با تاکتیک های چریکی دلسرد کند.

در این گزارش می خوانیم: حماس بر این باور است که فشار بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی برای پایان محاصره غزه به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان، می‌تواند زمینه آتش‌بس را فراهم سازد و منجر به توافقی برای آزادسازی هزاران اسیر فلسطینی شود.

این گروه مقاومت فلسطینی همچنین در مذاکرات منجر به آزادسازی چند تن از گروگان های آمریکایی با میانجیگری قطر، اعلام کرده بود که می‌خواهد به محاصره ۱۷ ساله غزه توسط رژیم اسرائیل پایان دهد و شهرک سازی رژیم صهیونیستی و اقدامات آن را در مسجد الاقصی متوقف کند.

رویترز می افزاید: همزمان بسیاری از کارشناسان نیز نبرد رژیم اسرائیل علیه حماس را بحرانی "هزارتو" توصیف کرده اند که هیچ پایان مشخصی برای طرفین ندارد.

مروان المعشر وزیر امور خارجه پیشین اردن و از اعضای ارشد بنیاد صلح کارنگی مستقر در واشنگتن، ماموریت رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس را "دشوار" توصیف و اضافه کرد: «هیچ راه حل نظامی برای جنگ جاری وجود ندارد. ما روزهای تاریکی را سپری می کنیم. این جنگ کوتاه نخواهد بود».

اما بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان بر این باور است که حماس را نابود خواهد کرد و هرگونه درخواست برای آتش‌بس را رد می کند.

از زمان آغاز حملات تلافی جویانه رژیم اسرائیل به نوار غزه، بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ فلسطینی جان باخته اند و افزون بر ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه با بحران انسانی فاجعه باری روبرو هستند.

دنی دانون سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز در گفت‌وگو با رویترز گفت که اسرائیل خود را برای نبردی طولانی و دردناک آماده کرده است.

وی با طرح این ادعا که «ما می دانیم در نهایت پیروز خواهیم شد و حماس را شکست خواهیم داد»، افزود: تنها بحث بر سر هزینه این جنگ است که ما باید بسیار محتاط و مراقب باشیم و بدانیم که غزه یک منطقه شهری بسیار پیچیده برای نبرد زمینی است».

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.